Úvodní podnik se konal na italském okruhu Adria nedaleko Benátek. Do své už osmnácté sezony odstartoval havlíčkobrodský jezdec Michal Prášek. Přípravy na letošní sezonu byly však pro Práška nezvykle hektické. Po loňském vítězství v šampionátu CEMC měl získat angažmá v mistrovství světa, z toho ale nakonec sešlo. Na začátku měsíce dubna však došlo ke zlomu.

„Zavolal můj dlouholetý týmový šéf Pavel Roháč a oznámil mi, že se mu podařilo dohodnout zajímavé angažmá a že letos pojedu litrové stocky na motocyklu BMW. Tato zpráva mi samozřejmě udělala obrovskou radost a začal neskutečný sprint. Motocykl jsme přebírali v pátek 4. dubna a do odjezdu na Adrii scházelo jen 20 dnů. Úsilím mnoha lidí se celá tato záležitost však podařila dotáhnout do konce a za to jim chci nesmírně poděkovat," popisuje Prášek předstartovní shon. V pátek měl havlíčkobrodský jezdec naplánované tři tréninkové bloky. První půlhodina byla o velkém seznamování. V první jízdě Michal zažíval první pocity z jízdy na litrovém motocyklu, po obědě pak stihl už jen jeden blok, protože dráha byla po dešti mokrá.

Závod po sedmi měsících

„Naposledy jsem na motorce jel Evropu v Albacete a od té doby už uběhlo téměř sedm měsíců. Zvykání tedy bylo obtížné, ale jsem velmi rád, že jsem zpět za řídítky. V sobotu se rozběhly naplno kvalifikační tréninky a v podvečer byl v plánu první závod. První kvalifikace se jela na mokru a Michal v poli velkých stocků obsadil pátou příčku. Druhá kvalifikace proběhla na suchu a čas 1:17,5 znamenal opět páté místo s minimální ztrátou na čtvrtého Marko Ercega.

Večer v šest hodin byl naplánován první závod. Na startu však začalo pršet, a tak byl posunut a navíc pořadatelé vyhlásili mokrý závod. Volba padla na mokré pneumatiky, protože mraky vypadaly ošklivě. Naneštěstí však dráha po restartu rychle téměř oschla a déšť nepřišel. „Za těchto podmínek a se zkušenostmi, co s litrem mám nebo lépe řečeno nemám, to byl boj o přežití. Ve finále z toho bylo dvanácté místo, ale jsem rád, že jsem v pořádku dojel do cíle," hodnotí sobotu jezdec z Vysočiny. Po obědě se rozběhl celý nedělní závodní program, na jehož konci se jel závod tisícovek. Po zhasnutí červených světel se Michal usadil za Ercega. V sedmém kole byl však dlouhý na brzdách a ztratil s tímto jezdcem kontakt. Závod tak dojel Michal na pátém místě.

„Vzhledem k tomu, co mám najeto, tak jsem celkem spokojený, po chybě přibližně v půlce závodu jsem s Markem ztratil kontakt a potom už nebylo v mých silách toto manko smazat. Jízda na litru se mi moc líbí, ale musím do budoucna změnit styl, který je stále spíše šestistovkový. Vím, co bych měl dělat jinak. Musím však najezdit další a další kilometry," ví dobře brodský závodník.

Ondřej Rázl