VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prášek v Chorvatsku čtvrtý

Havlíčkův Brod – Chorvatský okruh Grobnik, nedaleko přístavního města Rijeka, se stal o uplynulém víkendu dějištěm třetího podniku Alpe Adria šampionátu.

26.6.2015
SDÍLEJ:

Brodský jezdec Michal Prášek udržel po závodech na okruhu Grobnik vedení v AA STK 1000. Foto: Milan Holenda

Šampionát je od letošního roku organizačně pod záštitou agentury Slovakia rating. Nutno poznamenat, že nedávné podniky ukázaly, jak jde celý šampionát nahoru. Chorvatský okruh tento trend jenom potvrdil.

V kategorii litrových stocků nechyběl ani průběžný lídr šampionátu Michal Prášek hájící již jedenáctým rokem barvy teamu Roháč&Fejta motoracing. Michal tento okruh nemá příliš v lásce a tak k víkendu přistupoval s patřičným respektem. V pátek absolvoval volné jízdy, v kterých se zaměřil zejména na nastavení podvozku, tak důležitého pro nerovný povrch Grobniku.

„Do Rijeky jsem se příliš netěšil. Tento okruh nemám v oblibě, nicméně musím se s tím poprat. Pátek jsem věnoval hledání nastavení podvozku. A nakonec se podařilo dostat na 32 vysokých, což není pro úvod špatné", shrnul úvod víkendu Michal. Sobota začala volným tréninkem a následovala první kvalifikace, která měla určit postavení na startu pro odpolední závod. Volný trénink i kvalifikace byla společná se superbiky. Na trati se tak pohybovalo najednou i 43 jezdců. Bylo tak velmi složité dostat se do tempa a najít si prostor pro rychlé kolo. Mezi stocky se na čele usadil Michal Šembera, druhou pozici si vyjel Vašek Rumlena na zbrusu nové Yamaze a první řadu pro závod uzavřel Michal Prášek.

Po kvalifikaci se však šířily zvěsti o možnosti deště v odpoledních hodinách. To se později potvrdilo a krátce před pátou byl odstartován první letošní závod na vodě. Závod jely stocky samostatně, tedy odděleny od superbiků. Krátce po startu šel do vedení Bulhar Kanchev, ten se však pomalu propadal. Do vedení se zanedlouho dostal Rumlena, který si postupně vytvářel náskok a zaslouženě zvítězil. Na druhé pozici skončil překvapivě Del Fante.

Prášek po startu jezdil na šesté pozici, postupně se dostal před Kancheva, domácího Višaka a Michala Šemberu. Celý závod se mu dařilo držet třetí pozici. O tu přišel v předposledním kole, kdy se před něj dostal dotírající Višak. Michal Šembera v závěru ztratil a dojel na páté pozici.

„V kvalifikaci jsem chtěl být určitě výš. Bohužel se mně nepodařilo zezačátku kvalifikace zajet kolo jaké bych si představoval, guma nebyla po sedmi kolech použitelná a tak jsem kvalifikační snažení ukončil, než abych riskoval případnou havárii. Před závodem se zatáhlo a začalo pršet. To je to poslední, co bych si přál. V pátek jsem na vodě netrénoval a tak moje první kolo na vodě bylo v závodě samotném. Jel jsem tak co rozum dovolil, vzhledem k stále nedoléčené noze. Zbytečný pád by totiž mohl dobu rekonvalescence vrátit opět na začátek. Vaška Rumlenu s Del Fantem jsem nechal jet vlastní závod a postupně jsem se probojoval na třetí pozici. Snažil jsem se držet za sebou „Sebíka". V závěru mě předjel Marko Višak a dojel jsem si pro čtvrtou pozici. Z mokrého závodu a po takovémto průběhu čtvrté místo beru a jsem s ním spokojen. Uvidíme v zítřejším pokračovaní".

V neděli před obědem následovala druhá kvalifikace. Michal v kvalifikaci zrychlil na 1:30,5 a vedl v hodnocení stocků. V závěru ho však překonal Michal Šembera a převzal si tak pohár za pole position. Po startu se vedení ujal Višak. V závěru prvního kola vedení převzal Michal Šembera a začal si budovat okamžitě náskok. Ve druhém kole šel před Višaka i Michal a pokusil se stíhat svého jmenovce. Po pár kolech však bylo jasné, že dnes to nebude stačit. Zadní guma byla opět po cca pěti kolech nedostačující a tak se Michal soustředil na udržení pozice. V průběžném pořadí se tak Michal Šembera dotáhl na rozdíl čtyř bodů za Michala Práška. Zbylé tři závody proto slibují zajímavé souboje a kvalitní závodění.

„Dnes jsem šel do kvalifikace s tím, že se pokusím získat pole position. Bohužel to na Michala nestačilo. V závodě jsem pak chtěl bojovat o vítězství. Bohužel opět odešla guma. Michal Šembera je letos ve vynikající formě a pokud vše nefunguje na sto procent, není možné s ním soupeřit. Je odjetá půlka sezony a a jelo se na dvou okruzích, které nemám rád. Ve druhé půlce bude Most, oblíbený "Hungáč" a Slovakiaring. Uvidíme jak se sezona bude dále vyvíjet. Je jasné, že si navzájem nedarujeme nic zadarmo. Navíc počítám, že v Mostě bude opět Szkopek, Wiczynski, Walkowiak a letos poprvé pravděpodobně také Michal Filla. Tím bych chtěl do Mostu pozvat nejen svoje fanoušky, ale i všechny fanoušky pěkných závodů. V Mostě bude určitě na co koukat nejen v naší třídě," dodává jezdec z Havlíčkova Brodu.

Autor: Petr Veselka

26.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Katechetka Alena Sienská spolu s farářem Františkem Zahálkou na faře v České Bělé už deset let pořádají výstavu betlémů.
27

Rákosový, dřevěný nebo z perníku. Fara vystavuje betlémy

Koncert pro děti do dlaně.

Výtěžek z koncertu pomůže v péči o nedonošené děti

Řidič dostal na silnici smyk a havaroval

Bačkov - V sobotu 16. prosince kolem čtrnácté hodiny došlo k dopravní nehodě mezi obcemi Bačkov a Kunemil. "Na místo ihned vyjeli policisté z dopravního inspektorátu Havlíčkův Brod, kteří při prvotním šetřením zjistili, že řidič osobního vozidla projížděl po silnici směrem na obec Kunemil. 

Kam na nejlepší svařák. A za kolik?

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Proklikejte si, kolik zaplatíte za dvě deci svařeného vína či punče na vánočních trzích na náměstích českých, moravských a slezských měst.

AKTUALIZOVÁNO

V Jihlavě měl vraždit bývalý partner oběti. Zřejmě je také po smrti

Jihlava - Celá Jihlava je na nohách. Všechny zajímá páteční vražda jednasedmdesátileté ženy, ke které došlo na Bedřichově. Podle informací policie by mohl být vrahem ze Slavíčkovy ulice bývalý partner oběti. Ten už je zřejmě také po smrti. Policisté se obracejí na veřejnost, o spolupráci prosí i svědky tragické události a taxikáře.

AUTOMIX.CZ

Víte, co je černý led? Poradíme, jak ho poznat a jak se s ním vypořádat

Ze všech zimních nástrah na motoristy (a vlastně obecně na všechny), je jednou z nejhorších takzvaný „černý led“. Ten je totiž skoro nerozpoznatelný, ale strašlivě kluzký, což může způsobit velkou spoustu nemilých situací. Znáte taková ta videa, kdy se auta se zabržděnými koly nekontrolovaně kloužou jako saně? Tak přesně to umí černý led.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT