„Startovní listina čítala více než šedesát posádek, nechyběli ani tři předjezdci,“ pochvaloval si ředitel závodu Zdeněk Secký a dodal, že do Světlé nad Sázavou přijeli závodníci nejen z České republiky, ale také z Polska.

Bez zranění

„Absolvovali celkem dvanáct rychlostních zkoušek. Jejich délka dosáhla 81 kilometrů a dvou set metrů,“ připomněl Secký. „Ne všechny posádky si ale s nástrahami letošní rallye poradily. Osm aut například nezvládlo zatáčku v cíli rychlostní zkoušky mezi Olešnicí a Malčínem a vylétlo ze silnice. Naštěstí to vždycky odnesly jen plechy, nebo poloosy aut. Závodníci vyvázli bez zranění. Pouze v jednom případě, kdy posádka skončila na střeše, vyjížděla záchranka. Opět se nikomu nic nestalo, jen jsme chtěli mít jistotu, že jsou závodníci v pořádku,“ uvedl Secký. Na otázku, jak se chovali diváci, odpověděl, že výborně. „Musím je pochválit, kritickým místům se vyhýbali a dbali pokynů pořadatelů,“ konstatoval Secký. Pořadatelé se vypořádali i s materiální škodou, kterou v průběhu závodu utrpěl majitel domu v Horní Březince. Jeden z automobilů mu poničil plot. „Škodu uhradí pojišťovna,“ vysvětlil Secký.

Trať letošního, v pořadí už devátého ročníku Rallye Světlá, nejlépe sedla Martinům Šiklovi a Pecinovi z pražského týmu ABV Autodíly. V absolutním pořadí obsadili se svým vozem Mitshubishi Lancer EVO IX první místo s časem 0:37:45,9. Na záda jim ale nepříjemně dýchaly dvě posádky z Polska. Konkrétně pak druzí Pawel Danys a Tomasz Borko, kteří jeli na voze stejné značky jako vítězové, a třetí Arkadius Urbanowicz s Adamem Jarosem, kteří se po silnicích Světelska proháněli pro změnu ve voze BMW M3.

Rallye Světlá patří k tradičním motoristickým soutěžím které startují na Vysočině pod záštitou města Světlé nad Sázavou. Soutěž je zařazena do Volného Poháru ČR.

„Základním posláním těchto motoristických akcí je připravovat mladé, ale i pokročilé jezdce na dokonalé zvládnutí vozidla. Zvláště v krizových situacích a ve vyšších rychlostech. Cílem je získávat zejména mladé začínající řidiče a podle pravidel je zdokonalovat v řidičském umění. A to nejen v technických průjezdech na tratích rychlostních zkoušek ale i pro silniční provoz,“ poznamenal ještě Secký.