Na něm nemohla chybět naše star Martin Šonka, který byl po volné a povinné sestavě na druhém místě v těsném závěsu za Petrem Kopfsteinem. Včerejším tajným sestavám dopoledne nepřálo počasí. Přesto Martin Šonka při rozhovoru věřil, že se aspoň jedna sestava odlétá.

Jste v Chotěboři na letišti poprvé?
Ne, nejsem. Jsem zde poněkolikáté. Já jsem nedaleko odsud sloužil v Čáslavi, takže tento kraj znám dobře. Mám zde spousty kamarádů, ale na akrobatické soutěži jsem zde poprvé.

Líbí se vám tady?
Líbí. Je tady krásné letiště, parádní lidi, se kterými je velká sranda. Až na to dnešní počasí (včera byly nízko mraky – pozn. autora)…
To černé počasí je hodně nešťastné.

Věříte, že se počasí umoudří?
Má se to lepšit. Sledujeme počasí, různé meteorologické modely, a ty hovoří pozitivně. Nicméně se asi nestihnou odlétat dvě tajné sestavy, ale jedna by se stihnout měla.

Je vidět, že neustále něco nacvičujete, takže nezůstáváte chvilku v klidu?
Nezůstávám, protože ty tajné sestavy jsou takové, které nemáme dopředu možnost trénovat. Minimum je, že sestavu víte čtyři hodiny před vzletem. Výhodou tohoto počasí je, že máte více času na přípravu, protože tam jsou složité prvky, které je problém si jenom zapamatovat.

Jak trénujete paměť? Luštíte křížovky?
Ani ne. Nevím, asi to jde samo (smích). Ale vlastně si vzpomínám, že jsem dříve s dědou luštil. Spíš tady srandovně chodíme, ruce jsou křídla, mám přivřené oči a představuji si, co z letadla vidím, jdu to desetkrát, stokrát dokola, aby to člověk zautomatizoval.

Jestli tomu dobře rozumím, tak hlava musí být napřed před letadlem?
Je to tak. Někdy je hlava za letadlem, nebo že pilot je za letadlem, to jen hned vidět, že letadlo si dělá, co chce. Potom je výsledek špatný. V letadle je potřeba se už je soustředit na přesnost manévru.