Zásilku tvořil automat na plnění piva a kvasu do plastových lahví, který pro ruského zákazníka vyrobili technici a dělníci společnosti NATE – nápojová technika Chotěboř.

Na místo určení, tedy do Korsanovského závodu piva a nápojů, dorazila po zhruba třiatřiceti dnech. Po železnici a moři urazila téměř jedenáct a půl tisíce kilometrů. Projela Českem, Slovenskem, Ukrajinou a Ruskem, kde ji vlaky vezly po Transsibiřské, ale také po Bajkalsko–amurské magistrále. Z přístavu Vanino ji nakonec na Sachalin dopravil lodní trajekt, i s celým vlakem. Ovšem jen za pomoci ledoborce.

Až osm set kilometrů denně

„Transport se proti původnímu harmonogramu opozdil o tři dny. První zpoždění nastalo ještě na území České republiky, to další, které bylo spíše jen administrativního charakteru, následovalo na slovensko–ukrajinské hranici,“ uvedl Libor Eibl, manažer dopravy pražské spediční firmy Spedi-Trans, která měla tuto mamutí logistickou akci na starost. „Pak už s transportem žádné problémy nebyly. Vlaky se zásilkou jely i osm set kilometrů denně,“ dodal Libor Eibl.

„Jsme samozřejmě rádi, že náš automat je už na místě, a v pořádku,“ pochvaloval si Patrik Perka, konstruktér společnosti NATE a poznamenal, že příští týden se na Sachalin vypraví letecky dva technici, kteří automat uvedou do provozu.

Kapacita automatu tvořeného vystřikovačkou lahví, plničem a uzavíračkou dosáhne čtyř tisíc lahví o obsahu 1,5 litru za hodinu. „Jde o samoobslužný automatický stroj středního výkonu, který byl vyroben z potravinářské nerezové oceli. Celá zásilka vážila devět tun, dosáhla délky pěti metrů, šířky tří metrů a výšky 260 centimetrů,“ připomněl její parametry Patrik Perka.