„Jsme rádi, že přicházíme do Chotěboře právě v období předvánočních nákupů. Zákazníci si u nás budou moci obstarat vše nejen na vánoční stůl, ale i dárky a dekorace,“ řekl ředitel hypermarketu Ondřej Škarda. Lidé mohou podle jeho slov vybírat ze čtrnácti tisíc položek. Potraviny tvoří zhruba 65 procent nabídky.

Spolupráce s místními výrobci

Zákazníkům obchod nabízí pekařské výrobky, a to díky spolupráci s místními dodavateli i vlastní pekárně. Obchod denně připraví až padesát druhů rozpeků, pečivo bude k dispozici i během večerních hodin.

Vedle regionálních pekařů bude hypermarket spolupracovat i s Měšťanským pivovarem Havlíčkův Brod a Pivovarem Chotěboř. Kromě potravin zákazníci v Tescu pořídí i drogerii, kosmetiku, domácí a sportovní potřeby nebo elektroniku. Nechybí hračky. Zákazníci ale mohou vyrazit také za módou.

Během roku bude mít hypermarket s prodejní plochou dva tisíce metrů čtverečních otevřeno denně od sedmi do dvaadvaceti hodin. Lidé mohou za nákup zaplatit v korunách, eurech i platebními kartami. Pro odbavení menších nákupů jsou připraveny i čtyři samoobslužné pokladny. Při placení zákazníci mohou použít věrnostní kartu Clubcard. Parkoviště před obchodem disponuje zhruba stovkou parkovacích míst. O zákazníky se stará na šedesát zaměstnanců.

„Zájem o práci v Tescu byl velký, přihlásilo se desetinásobné množství uchazečů,” podotkla Eva Karasová z centrály společnosti Tesco Stores ČR.
Vstup Tesca do Chotěboře znamená zvýšení konkurence. S jeho přítomností se budou muset vyrovnat další velká obchodní centra, která ve městě už jsou. Tedy Penny, JIP, Pramen, či družstevní obchodní dům Doubravan.

Na konkurenci vydělá zákazník

„Nedá se očekávat, že by do chotěbořského Tesca jezdili lidé z větších dálek nebo jiných okresů. Tesco kromě místních zcela určitě přiláká i zákazníky z přilehlých obcí. Konkurenti Tesca se tak musejí, alespoň v prvních týdnech a měsících, smířit s menším počtem nakupujících ve svých nákupních centrech,” konstatoval Radek Kozák ze Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. Ten dodal, že na přítomnosti Tesca vydělají nakupující. „Ostatní řetězce, ale i drobní obchodníci v Chotěboři musejí správně marketingově zareagovat. Najít cestu, jak zákazníky k sobě opět přilákat,” dodal Kozák.