V náročné konkurenci se prosadili v kategorii polotmavých piv. Jejich Polo s obsahem alkoholu 4,3 % získalo druhou cenu – Stříbrnou pivní pečeť.

„Jde o polotmavý ležák, který ideálně spojuje vynikající chuť světlého a tmavého piva s překvapivě silným řízem a plností. Pivo je jemné granátové barvy a bohaté pěnivosti a uspokojí i ty nejnáročnější pivaře. Je vhodné pro každodenní konzumaci, ale i pro slavnostní příležitosti," připomněl charakteristiku piva sládek chotěbořského pivovaru Oldřich Záruba. Ten dodal, že Pivovar Chotěboř přihlásil v Táboře svá piva do čtyř kategorií.  „Do Tábora  jezdíme pravidelně. Jde o velkou odbornou degustační přehlídku piv, konkurence tam je značná. Letos tuzemští, ale i zahraniční degustátoři ochutnali a hodnotili 624 vzorků ze 128 pivovarů," pokračoval Záruba a dodal, že jedno z předních umístění získal i chotěbořský tmavý ležák Černé Prémium.

Chotěbořský pivovar tak odstartoval letošní sezonu docela příjemně. „Věříme, že naše piva opětovně zaujmou i na dalších výstavních akcích. Koncem června pojedeme do Českých Budějovic a v září pak na tradiční žateckou Dočesnou," přiblížil Záruba.

Polsko a Maďarsko

Radost ale mají v Chotěboři i z několika dalších novinek. V Brně například otevřeli v Lidické ulici vlastní pivnici U Jeníka, a to „barvách Chotěboře", jak říká ředitel pivovaru Richard Moravec, a poprvé vyvezli své pivo také do Švédska, konkrétně pak do Malmö. „Přestože se spíše orientujeme na regionální a tuzemský pivní trh, který je naší prioritou, vítáme samozřejmě i příležitosti exportní. Kromě zmíněného Švédska vyvezeme naše pivo nově také do Polska a Maďarska. Na Slovensku jsme se již etablovali," uvedl Moravec.

V České republice má chotěbořský pivovar kolem 450 odběratelů, a to nejen na Vysočině, ale také ve východních Čechách, Praze, Brně či Táboře. Jeho loňský roční výstav dosáhl 16 080 hektolitrů piva. „V porovnání s rokem 2011 to znamená nárůst o 17,5 procenta," podotkl Moravec. Pivovar vaří sedm druhů piv a zaměstnává  osmnáct lidí.