„Předpokládáme prodej asi 21,5 tisíce hektolitrů piva," odhaduje obchodní ředitel Pivovaru Chotěboř Richard Moravec.

Největší úspěch má u zákazníků, ale i v hodnocení odborníků, dvanáctka Chotěboř Prémium, která tvoří 52,5 % prodeje, poté desítka Chotěboř Originál s podílem na prodeji 34 %, nárůst zaznamenalo nefiltrované pivo Plus, polotmavé pivo Polo i nealkoholické pivo Patron. Rekord v prodaném množství piva za měsíc padl v červenci 2015, prodalo se 2.483 hektolitrů Piva Chotěboř.

Úspěch přikládá vedení pivovaru trvalé kvalitě piva a dobré péči o zákazníky, ale také přispění společníků, kteří se o pivovar starají. „Firma je v rukou výhradně českých společníků, situace je stabilní a umožňuje nám soustředit se na kvalitu práce," říká jednatel společnosti Oldřich Záruba, který je i sládkem odpovědným za kvalitu chotěbořského piva.

Vysočina vede

Největší podíl v Pivovaru Chotěboř drží společnost RADE s obchodním podílem 61,38 %, společnost Professional Technology má 38,38 % a třetím společníkem je společnost RHPI s podílem 0,24 %.

Pivovar svoje výrobky prodává nejvíce na Vysočině, v Praze a okolí, na Moravě – zejména v Brně, šest procent výstavu pivovar exportuje na Slovensko, do Polska a Švédska. Většina chotěbořského piva, asi 80 procent se prodá v sudech, zbytek tvoří pivo lahvové.

„Vyrábíme a nabízíme kvalitní nepasterované pivo, které naši spotřebitelé oceňují, vážíme si této důvěry a chceme jít i nadále touto cestou," dodává Záruba.