Českým potravinářským firmám moc šancí na obranu nedává. Amylon proto v boji o zákazníka sází i na nejmodernější informační technologie.

„Jak zvládáme krizi? Těžko," konstatuje Pavel Kolář, ředitel divize balených výrobků akciové společnosti Amylon Ronov nad Sázavou. Například  ve třicátých letech  řešil Amylon krizi jednoduše. Dohodl se s dodavateli a pěstiteli brambor na snížení ceny. To je podle ředitele Koláře dnes nemožné. Společnost Amylon je i v době svých stých narozenin stále firmou českou, bez jakékoliv zahraniční účasti a podle ředitele Koláře je na to hrdá.

Praktiky obchodních řetězců

„Současný dopad ekonomické krize je mnohem horší, protože dohodnout s dodavateli ceny mouky a brambor je nemožné. Cena obilí roste, nemluvě o praktikách obchodních řetězců," vysvětluje Kolář. Jak upřesňuje,  dodavatelé do obchodních řetězců se musejí smluvně upsat na roční dodávky, což je  problém. „Pak se ceny prudce změní. Dodávky se pro nás stanou nevýhodné. Následuje složité vypovídání smluv. Podpora českého zemědělství ze strany státu je malá, čeští zemědělci a potravináři vedou se zahraničím nerovný boj," popisuje situaci ředitel Kolář.

„V takové situaci mají potravinářské firmy jen malé šance udržet se na trhu. Někdo to řeší tím, že začne spořit na úkor kvality. To je ale  cesta, jak o zákazníky přijít. Zákazník, zklamaný kvalitou  tradičního výrobku, odejde. Touto cestou jít nechceme. Jsme společnost s tradicí, která na trhu vydržela sto let," zdůrazňuje Kolář. Společnost Amylon nejen pravidelně inovuje výrobu například tím, že nabízí v současné době moderní bioprodukty, ale sází i na nejmodernější informační technologie, jako je internet a facebook. Společnost Amylon je i na facebooku. Prostřednictvím těchto technologií může být takzvaným koncovým zákazníkům a spotřebitelům co nejblíže.

„Na našich webových stránkách nabízíme různé recepty na jídlo, které lze připravit z našich produktů. Přímo na facebooku komunikujeme s kuchařkami, které naše suroviny a recepty pravidelně využívají. Zjišťujeme, jak jsou s nimi spokojeny, nabízíme inspiraci těm, které přemýšlí, co uvaří rodině k obědu. Nečekali jsme, že náš nápad bude mít takový ohlas. Akce běží asi půl roku a počty návštěvníků našich stránek stále rostou," pochvaluje si ředitel Kolář.

V současné době má dva hlavní provozy. V Havlíčkově Brodě zpracovává pšeničnou mouku, v Ronově nad Sázavou se věnuje výrobě pudingů, bramborových kaší, halušek a dalších potravinářských produktů. Společnost má zhruba stovku zaměstnanců.