Na to, jak nové nařízení berou vážně některé velké obchody v Havlíčkově Brodě, jsme se včera podívali. V průběhu dopoledne jsme navštívili místní prodejny obchodních řetězců Lidl, Kaufland, Albert a Billa.

Nejlépe se s novou povinností zhostili v Kauflandu. Na první pohled tam bylo jasné, zřetelné a zřejmé, které pečivo je v nabízeném sortimentu čerstvé a které je připraveno z polotovaru.

Také v Lidlu, Albertu a Bille bylo pečivo označené, ovšem jen velmi malým písmem a na cenovkách. „Na zákazníky samozřejmě nezapomínáme a vše pečlivě označujeme. Potřebné údaje se nachází na informační ceduli, i když, a to musím přiznat,  nejsou uvedeny zrovna velkým písmem. Ale my se stydět za naše zboží rozhodně nemusíme, u nás se totiž dopéká pouze necelá třetina zmražených polotovarů. Zbytek si pečeme ve vlastních pekárnách. Absolutní čerstvost našeho pečiva je tudíž zaručena," sdělila Judita Urbánková, ředitelka komunikace hypermarketu Albert.

Zákazníci si nové nařízení pochvalují. „Konečně se popravdě dozvíme, co si v prodejnách kupujeme," uvedla většina z nich. A často jednoduchou a prostou větou, která mluví za vše, dodali: „Čerstvé je prostě čerstvé".

Předpis přivítala i Marie Vávrová ze Šmolov. „Jsem velice ráda, že takovéto opatření zavedli. Určitě to napomůže nám zákazníkům. Už to měli udělat dávno  a samy od sebe. Jsou to informace jako každé jiné, které by měli být normálně u pečiva k dispozici. Zmražené pečivo nerada nakupuji, ztrácí na hodnotě. Ale bohužel musím brát ohled na můj věk. Už nejsem nejmladší, a tak kolikrát nemám na výběr. Většina velkých hypermarketů mnohdy nenabízí jiné než mražené pečivo a po malých pekařstvích běhat nemohu."

Radka Kárníková