Předchozí
1 z 5
Další

FOTO 1, Lidé odvedleZdroj: Deník/Ivana Říhová

Nedokázal jsem si představit, jak budou studenti reagovat, jak to bude fungovat, jak bude probíhat samotná komunikace. Zaskočilo mě, že reakce studentů na druhé straně je docela pomalá, není to úplně ideální, na studenty nevidíme a nevíme co dělají, občas se stane že se někdo přihlásí a dělá něco jiného. To nejsme schopni podchytit, leda nějakými tresty a to se mi nelíbí.

FOTO 2, Lidé odvedle Foto:Zdroj: SPŠT Třebíč

Loni jsem získal ocenění Učitel roku 2020. Nominaci jsem nečekal, ale potěšilo mě to. Je to ocenění za mou práci, kterého si vážím. Žáky baví zejména praktická výuka. Má výhodu obzvláště u automatizace, že studenty stroje baví. Sice je náročné hodiny připravovat, ale poté když sami programují, hned vidí, že se něco hýbe, vidí ten výsledek.

FOTO 3, Lidé odvedleZdroj: Deník/Ivana Říhová

Učitelé v dnešní době musí držet s žáky krok. Studenti jsou mnohdy zběhlejší v technologiích než učitelé. Dá nám hodně práce, abychom s nimi drželi krok, to je jedna věc, Samozřejmě využívání technologii při výuce a práci je důležité, v něčem pracují určitě lépe než dříve. Na dálku není možné takto učit, jednak jde o drahý software, takže není možné, aby si jej pořídili studenti domů. Navíc doma nemají žáci vybavení, které můžeme využívat na škole. Asi by šlo programovat na dálku, ale bylo by to velmi náročné a nejsem si jistý, zda by to ve větším počtu fungovalo.

FOTO 4, Lidé odvedle Foto: archiv SPŠT TřebíčZdroj: SPŠT Třebíč

Maturanti na naší škole i letos dokončují projekty, které pak obhajují u zkoušky. V jejich projektech řešíme moduly, které se následně využijí při výuce. Požadujeme aby student práci dotáhl do konce, aby to skutečně fungovalo. Po celou dobu, kdy vedeme studenta, tak mu neustále radíme a říkáme co a jak má vypadat, musí s námi komunikovat.

FOTO 5, Lidé odvedleZdroj: Deník/Ivana Říhová

Přesto jsou i takové práce, které ve výsledku nefungují a splní účel. Jde o projekty, které jsou označené jako vývoj u těchto prací nevidíme přesně na konec. U nich je rozdíl, že není striktně požadováno, aby projekt fungoval. Pokud je to vývoj, hledá se nová cesta, tak i to hledání nebo zjištění, že tudy cesta nevede, je taky výsledek. Je potřeba vše řádně zadokumentovat, veškerou práci, kterou student během ročníkového projektu vykonal a následně prezentovat.