Na akci Novoměstští získali evropskou dotaci ve výši osmasedmdesát procent z potřebných nákladů. „Výběrové řízení na zhotovitele stavby už bylo vyhodnoceno, vítězná firma terminál vybuduje za devatenáct milionů korun," informoval novoměstský starosta Michal Šmarda. „Předpokládané náklady se pohybovaly kolem 27 až 28 milionů korun, takže se nám podařilo značně ušetřit," poznamenal starosta.

Stavba autobusového nádraží, které má být hotovo do konce listopadu, omezí dopravu v lokalitě.

Uzavřená Nádražní

„Bude uzavřena ulice Nádražní, kde je hotel a firmy v areálu pily. Lidé, co v lokalitě bydlí, mohou využít ulici Nezvalova. Částečně omezeni budou cestující směřující na nádraží, ale protože se práce budou provádět postupně, v každém případě se tam dostanou," uvedl Michal Šmarda.

Závažné omezení cestujících nepředpokládají ani České dráhy.

„Problémy by tam v souvislosti s výstavbou terminálu vzniknout neměly, práce budou probíhat postupně za provozu," sdělila mluvčí Českých drah pro Moravu Kateřina Šubová.

Kromě terminálu v rámci stavby dojde i na opravu okolních komunikací a vybudování sociálního zařízení, kde Novoměstští mimo veřejných toalet společných také pro železniční nádraží počítají i se sprchami. V místě by se měla objevit i nová parkovací plocha pro lidi, kteří se k autobusu či vlaku přepravují osobním autem.

V Novém Městě je mezi lidmi zájem i o zavedení městské hromadné dopravy. Tu by měli při přepravě z jednoho konce města na druhý využívat především starší lidé a rodiče s malými dětmi.

„Jsou i menší města, která hromadnou dopravu svým obyvatelům zajišťují, například Bystřice nad Pernštejnem. A pro seniory, kteří jdou z nádraží třeba do nemocnice, to je dost daleko," je přesvědčen novoměstský starosta.

Od návrhu k jeho realizaci je ještě dost daleko, zastupitelé dosud nic neschvalovali. Na MHD by město odhadem doplácelo asi milion korun ročně. „Jde o to, kolik lidí by hromadnou dopravu využívalo," říká novoměstská zastupitelka Zdeňka Marková, která se domnívá, že zavedení MHD by nebylo ekonomické.