„Žádáme, abyste pokračovali v přípravě stavby obchvatu silnice II/405 a přeložky silnice III/40510 a udělali vše pro realizaci tohoto dopravního řešení. Nedovolte, aby sobecké zájmy několika osob blokovaly dopravní řešení, které by přineslo obrovskou úlevu stovkám lidí, kteří za stávající situace trpí hlukem a emisemi,“ stojí v textu petice adresované představitelům Kraje Vysočina.
Doprava v Krahulově a Okříškách v posledních letech několikanásobně narostla. Je to patrné z měření, která vedení městyse nechalo v minulých letech v Okříškách provést. Přibývá zejména kamionů a nákladních aut. A spolu s nimi i prachu a zplodin. Své o tom ví právě Antonín Zelený, který přímo u hlavní silnice na příjezdu do městyse s rodinou bydlí. „Obrovskou zátěž představuje také hluk, který způsobují tisíce automobilů, především těch nákladních, které tudy každodenně i v době nočního klidu projíždějí,“ zmiňuje.
Petici podpořilo i vedení městyse. „Jako samospráva s textem petice plně souhlasíme a podporujeme ji. Aby měla význam i pro Kraj Vysočina v jeho nelehkém boji o realizaci obou staveb, je potřeba co největší počet podpisů,“ řekl starosta Zdeněk Ryšavý.
Vedení městyse vyzvalo obyvatele Okříšek i okolních obcí a pracovníky firem v regionu, aby pod petici připojili své podpisy. Petice je k podpisu na úřadu městyse a v knihovně. „Budeme jednat i s vedením firem a s místními obchody, jestli by bylo možné umístit petiční archy i u nich,“ poznamenal starosta.
První ohlasy na podporu silničních staveb jsou velmi vstřícné. „První den mi to podepsal každý, koho jsem potkal. Překvapilo mne, nakolik za tím lidi v Okříškách stojí,“ podotkl Antonín Zelený. Oproti tomu se někdo pokusil zablokovat sdílení petice na sociální síti, kde zprávu označil jako urážlivý obsah.
K odpůrcům dopravního napojení průmyslové zóny u Nové Vsi patří majitelé pozemků, přes něž má napojení zóny vést. Napadli je u krajského soudu. Podle čtyř žalobců, Jana Dokulila, Jiřího Březny, Petra Filippiho a Antonína Vyskočila, je nová komunikace zbytečná.
„Zaměstnanci průmyslové zóny v Nové Vsi směřující do Třebíče ji nebudou využívat, protože by si tím zbytečně prodloužili trasu. Navíc intenzita nákladní dopravy není tak vysoká, aby byla důvodem pro budování investice v řádech stovek milionů korun,“ sdělil již dříve právní zástupce čtyř vlastníků půdy Vítězslav Dohnal.
K plánovanému dopravnímu řešení mělo připomínky i zemědělské družstvo v Okříškách a ekologické sdružení Děti Země.