Příčina nepříznivé ekonomiky novoměstské MAD je zřejmá. Lidé si na cestování městským autobusem zatím nezvykli. Problémy jim dělá zejména zatím nedokonalý jízdní řád. Radní proto plánují provozní změny. „Naším cílem je přizpůsobit provoz autobusů co nejvíce potřebám obyvatel, takže i když jsme během letošního roku přistoupili k mnoha změnám, další by měly v příštím roce následovat," konstatoval starosta Michal Šmarda.

Jednou z novinek bude i lepší dostupnost centra města. „Přemýšlíme, jak ideálně zařídit, aby se lidé v obou směrech dostávali do centra města rychle a pohodlně. Měla by k tomu přispět třeba nová zastávka a to buď na Vratislavovo náměstí, nebo poblíž novoměstského gymnázia. Zatím to, i s ohledem na památkovou zónu, vypadá spíš na zastávku u gymnázia. Ta by mimochodem dobře řešila i dojíždění školní mládeže," konstatoval starosta Šmarda. Další praktická zastávka by měla vzniknout například na Starém sídlišti.

Poznávací výlet

S dostupností některých lokalit z konkrétních směrů byl od samého počátku fungování MAD velký problém. „Když jsem chtěl cestovat třeba od nádraží na hlavní náměstí, což jsou asi dva kilometry, najel jsem kilometrů snad deset a podíval se po celém městě. Navíc zpátky jsem se z centra nemohl rychle dostat, musel jsem čekat snad hodinu na další spoj," připomněl svůj negativní zážitek z novoměstské MAD důchodce Petr Hájek. Nové úpravy jízdního řádu a lepší využití linek by měly podobným kiksům již zabránit.

Novoměstská autobusová doprava by měla v příštím roce zajíždět do nových zastávek nejen uvnitř města, ale také do některých jeho místních částí. „Veškeré plánované změny ale ještě musí posvětit nové zastupitelstvo," upozornil Michal Šmarda.