Dopravu na dálnici D1 na Vysočině v sobotu policisté krátce před 16. hodinou na kilometru 113,5 u Jihlavy ve směru na Prahu převedli do protisměrného jízdního pásu. Vozidla tam teď kvůli rekonstrukci dálnice jezdí obousměrně ve dvou zúžených jízdních pruzích. Zpátky do pravého jízdního pásu se vracejí na 104. kilometru u Větrného Jeníkova.

V úseku byla rychlost omezena na 80 kilometrů v hodině. Došlo k uzavření exitu na 112. kilometru u Jihlavy.

„Až do 29 července letošního roku bude tento sjezd zcela uzavřen pro řidiče, kteří budou přijíždět ve směru od Brna a budou mířit směrem na Jihlavu nebo na Havlíčkův Brod. Omezení se bude také dotýkat řidičů, kteří budou chtít na 112. kilometru najet na dálnici D1 ve směru na Prahu. O těchto dopravních omezeních budou řidiči včas informováni dopravním značením," uvedla v sobotu policejní mluvčí Dana Čírtková. „V místě se netvořily kolony, víkendový provoz byl minimální," dodala.

Jízdní pruhy v úseku, kde je doprava vedena obousměrně po jedné polovině dálnice, jsou zúžené na 2,5 a 3,15 metru.

„To může přinášet komplikace, v zúžených pruzích může snadno nastat kolize. Řidiči musejí věnovat jízdě zvýšenou opatrnost," řekla mluvčí.

Pokud se v úseku s obousměrnou dopravou stane lehčí dopravní nehoda bez zranění a vozidla zůstanou pojízdná, zadokumentují policisté nehodu na nejbližším sjezdu z dálnice, nebo na parkovišti u dálnice.

„Při vážnější nehodě se zraněním, nebo když vozidla budou nepojízdná, policisté provoz na dálnici zastaví a řidiči budou muset čekat v koloně, než bude doprava obnovena," dodala mluvčí.

Na dálnici D1 byly po zimní přestávce obnoveny práce na opravách úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou 19. března rozmisťováním provizorního dopravního značení. Zhotovitelem opravy v tomto úseku v délce 8,5 kilometru je sdružení CPI pod vedení společnosti COLAS CZ.

Na devítikilometrovém úseku dálnice mezi Lhotkou a Velkou Bíteší na Žďársku pokračují práce na opravách už od 5. března. Opravy provádí sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ.

Na území Vysočiny začaly opravy prvních dvou dálničních úseků na jaře 2013, na obou místech však nabraly zpoždění. Podle původních předpokladů Ředitelství silnici a dálnic měly být dokončeny vloni. Nový cementobetonový kryt je ale v obou těchto úsecích položen zatím pouze v jednom jízdním pásu, a to směrem na Brno.

Nejvytíženější česká dálnice je zhruba deset let za svou životností.

Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by měla stát asi 14 miliard korun.