Původně se mělo s pracemi na 8,8 kilometru dlouhém úseku mezi exitem 81 Koberovice a exitem 90 Humpolec začít v sobotu 7. září. Kvůli nepřízni počasí se začátek posouval na neděli. Problém s tím nebyl, během soboty a neděle byla v plánu instalace dopravního omezení. „V sobotu nemělo kvůli deštivému počasí smysl práce zahajovat, takže instalace dopravního značení začala až v neděli. Žádné komplikace to nezpůsobilo, stejně jako pondělní zahájení přípravných prací,“ poznamenal k zahájení modernizace úseku mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

Pondělkem začaly přípravné práce a provizorní rozšiřování pravého jízdního pruhu směrem na Prahu. To odpovídá připravenému harmonogramu prací. „V rámci letošní stavební sezony budeme pracovat v odstavných pruzích pravého jízdního pásu ve směru na Brno, kde je zapotřebí rozšířit zpevněné krajnice dálnice na následný přesun nákladní dopravy, a další přípravné práce,“ uvedla již před zahájením prací Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia CS, která úsek mezi Koberovicemi a Humpolcem modernizuje.

V letošním roce by tak zásadnější dopravní komplikace v tomto úseku, který nese na mapách ŘSD označení 11, vzniknout neměly. Do 20. září může docházet během přípravných prací a provizorních oprav k lokálním omezením v dopravě.

Práce navíc mají skončit do začátku zimy. „Podle aktuálních prací se bude měnit dopravní opatření, řidičům budou k dispozici většinou dva jízdní pruhy,“ doplnila Iveta Štočková.

Modernizace úseku je naplánována od letošního září do listopadu 2021, hlavní práce se budou odehrávat v následujících dvou letech. „Plně se práce rozvinou po zimní přestávce na jaře 2020, kdy v březnu proběhne demolice dvou mostů přes dálnici a jejich následná výstavba,“ upřesnila Iveta Štočková.

Protože v roce 2020 bude pokračovat modernizace úseku Humpolec – Větrný Jeníkov, který na úsek číslo 11 bezprostředně navazuje, bude se v příštím roce současně modernizovat dálnice D1 mezi 81. a 104. kilometrem, tedy na 23 kilometrech.

V příštím roce jsou mezi Koberovicemi a Humpolcem v plánu práce ve středu dálnice a modernizace její levé části. „V roce 2021 následně proběhne modernizace pravé části, mimoúrovňové křižovatky Humpolec a další dokončovací práce,“ dodala Iveta Štočková.

V příštím roce dojde v tomto úseku také ke kompletnímu odstranění a postavení dvou mostů, a to z Humpolce směrem na Želiv na dálničním kilometru 88,4 a u Speřic na kilometru 83,8. U Speřic a u Humpolce se počítá také s rekonstrukcí mimoúrovňových křižovatek.

Už v roce 2018 došlo k přestavbě dálničních nadjezdů u Jiřic a u Hněvkovic. V současnosti ŘSD pracuje v úseku 11 na rozšíření dálniční odpočívky Humpolec, kde přibude osm nových stání pro nákladní automobily, čtyři stání pro autobusy, tři pro obytné přívěsy a jedenáct pro osobní vozidla. Práce na rozšíření kapacity odpočívky skončí do 27. října letošního roku.

Modernizovaný úsek dálnice bude rozšířen a stávající asfaltový povrch bude nahrazen novým cementobetonovým. V rámci prací se bude pracovat i ve středním dělícím páse, na inženýrských sítích, odvodnění dálnice, vodorovném a svislém dopravním značení.

Modernizace úseku mezi dálnice mezi Koberovicemi a Humpolcem bude stát více než jednu miliardu korun.