„Máme zpracováno téměř sedmdesát procent jednotlivých částí, které je nutné zabezpečit. Aktuálně jsme schvalovali analýzu nákladů na vozidla a stanovené požadavky na počet, umístění a rozsah služeb předprodejních a informačních kanceláří," uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Libor Joukl (ČSSD).

Nyní krajský odbor dopravy připravuje plán sítě páteřních a ostatních vlakových i autobusových linek a rámcové jízdní řády. „Dále zpracovává materiály potřebné pro zavedení jednotného odbavovacího tarifu Kraje Vysočina," doplnila v závěru uplynulého týdne mluvčí krajského úřadu Monika Brothánková. K těmto návrhům se následně budou moci vyjádřit rovněž jednotlivé obce.

VDV má začít fungovat nejpozději do konce roku 2019. „Cestujícím má přinést pohodlnější přestupování, možnost nákupu jízdenek i přes internet a v neposlední řadě zvýšit celkovou nabídku pro cestující," popsala mluvčí. VDV bude integrovat železnici a regionální autobusy a umožní připojení provozů MHD.