Teprve před pár dny byl totiž otevřený Jihlavský tunel o pár set metrů dále. Jeho uzavírka komplikovala dopravu od půlky dubna. Další kritizují, že se pět tisíc šest set metrů dlouhý úsek dálničního přivaděče neopravuje po částech.

„Plánování těch oprav by mohlo být, vzhledem k vytíženosti této komunikace, připravené lépe. Dělníci by mohli dělat třeba po částech. Ne, že zavřou hned všechny sjezdy a nájezdy,“ myslí si Marek Řezáč z Jihlavy.

Stavební práce na jihlavském dálničním přivaděči, ilustrační foto.
Řidiči u Jihlavy od 5. července nesjedou z dálnice, ani se na ní nedostanou

Uzavírky sjezdů a nájezdů souvisí s tím, že se práce na přivaděči přesouvají ze středového dělícího pásu na pravý jízdní pruh. Do poloviny října tohoto roku se bude pracovat na výměně povrchu, opravě odvodnění a záchytného systému. Dělníči také zajistí svah proti odpadávání zeminy. Také je potřeba doplnit bezpečnostní zařízení, aby vše odpovídalo součaným normám

Přivaděč zůstane dál v provozu, jen tam bude nadále maximální povolená rychlost šedesát kilometrů v hodině a v každém směru bude jen jeden jízdní pruh. Řidiči jedoucí po dálnici se o uzavření exitu 112 včas dozví. Ti jedoucí od Brna mají sjíždět u Větrného Jeníkova, objížďka je dlouhá necelých třiadvacet kilometrů. Tento exit mohou využít i auta jedoucí od Prahy. Další možností pak je sjet z dálnice u Velkého Beranova. „Musíme počítat s tím, že mnohem silnější provoz bude na silnicích při průjezdu městem Jihlava,“ podotkla policejní mluvčí Dana Čírtková.

Policie nasadila na kontrolu řidičů na Vysočině dron.
Policejní dron na I/38 v akci: z nebe hlídal zakázané předjíždění, padaly pokuty

V opravě levého jízdního budou dělníci pokračovat po zimní technologické přestávce na jaře 2023.