Hlavní část škod na vozovkách budou silničáři spravovat zjara teplou asfaltovou směsí z obaloven. "Z hlediska kvality prací je samozřejmě lepší opravovat výtluky teplou obalovanou směsí," uvedl Janeba.

V letošní zimě se prodraží také prohrnování a čištění silnic. "Už nyní jsme výkonově na dvojnásobku loňské zimy," uvedl náměstek. Nejnáročnější zatím byla první polovina ledna, kdy se silnice kvůli větru zavívaly. Na letošní zimní údržbu krajští silničáři počítali s 220 miliony korun, ale částka bude podle náměstka pravděpodobně překročena. Podle starších údajů správy kupříkladu v mírné zimě na přelomu let 2014 až 2015 stála zimní údržba kolem 130 milionů Kč.

Z připravených zásob soli padly na vozovky od začátku zimy více než dvě třetiny, ve skladech krajské správy jí zbývá 7000 tun. Pokud se počasí nezmění, budou silničáři posyp dokupovat. Dodavatelé jsou na to podle Janeby připraveni. Sůl lze získat z dolu u německého Lipska a drť v lokálních kamenolomech. Po loňské mírné zimě silničářům na Vysočině naopak 13 tisíc tun soli zůstalo.

Krajská správa se stará o prohrnování a sypání 4700 kilometrů komunikací. Kromě krajských vozovek II. a III. třídy zajišťuje údržbu státních tahů I. třídy. Chemický posyp používají silničáři na 1540 kilometrech silnic Vysočiny.