„Výluky na této rychlíkové trati, která přes šedesát let spojuje Brno s Havlíčkovým Brodem, budou do začátku prosince,“ konstatoval Marek Illiaš z odboru komunikace Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která do rekonstrukce trati vloží stovky milionů korun. Potrvá do první třetiny letošního prosince, půjde o zhruba osmikilometrový úsek mezi Ostrovem nad Oslavou a Skleným nad Oslavou a bude se týkat obou kolejí. Provoz bude zachován vždycky na jedné z nich.

Výluky v době od 7.40 do 19. 40 hodin se uskuteční od 5. do 22. srpna. Z důvodu pomalých jízd vlaků v úseku Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou, kde se stavební práce uskuteční, České dráhy připravily některé změny.

„Po tuto dobu budou mimořádné obraty osobních vlaků 4912, 4605, 4602 a 4913 v Ostrově nad Oslavou. Vlaky 4912 a 4605 do a ze Žďáru nahrazuje motorový vůz, v Ostrově nad Oslavou je mimořádný přestup,“ přiblížila mluvčí Českých drah pro jižní Moravu Kateřina Šubová.

Některé osobní vlaky, jež se na frekventované trati budou dělit o jednu kolej s rychlíky mezi Prahou a Brnem, jimi budou v době výluky nahrazeny. Mimořádně zastaví v Ostrově nad Oslavou.

„Osobní vlaky 4602 a 4913 do a ze Žďáru nahradí rychlíky 976 a 981. V případě náhrady osobního vlaku 4913 rychlíkem 981 je výlukovým jízdním řádem stanoven dřívější odjezd ze Žďáru nad Sázavou v 16.30 hodin,“ uvedla mluvčí Českých drah. Předpokládané zpoždění vlaků vlivem pomalé jízdy se bude pohybovat kolem deseti minut. „Průběh výluky bude monitorován, opatření budou v případě potřeby upravena,“ dodala mluvčí Šubová.

Někteří cestující naopak plánují výluku na trati využít. „Někdy cestuji z práce v Brně vlakem do Ostrova a při výluce chci jezdit rychlíkem, když bude zastavovat i v Ostrově, což bude pohodlnější. Normálně jezdím „courákem“, protože rychlík staví až ve Žďáře,“ uvedl František Dostál z Ostrova nad Oslavou.

Částečná výluka na železniční trati potrvá do 22. srpna, o den později až do 10. prosince cestující čekají nepřetržité výluky.