Auta přijíždějících návštěvníků tak prakticky denně už od dopoledních hodin brigádník za odbočkou k zoo otáčí a posílá je do Cityparku nebo k hypermarketu Tesco. „Nejsme z toho nadšení, parkoviště je silně nedostačující,“ neskrývala své pocity Ingrid Prokopová z Českých Budějovic. Malé děti, senioři nebo třeba těhotné ženy neplánovanou procházku nemusí snášet nejlépe.

A tak se lidé snaží najít místo někde jinde. Blíže. Kdekoliv. „Mám kancelář nedaleko zoo, tak vidím, jak lidé zmatečně jezdí a kde všude pak stojí. Často jsou to místa, kde by stát neměli,“ uvedl jihlavský radní David Beke, který se parkovacími plochami ve městě zabývá a lokalitu dobře zná.

Olej do ohně před pár dny přilil bývalý emeritní ředitel jihlavské zoologické zahrady Vladislav T. Jiroušek. Na sociálních sítích připomněl, že pro něj bylo v roce 1994 prioritou odpovídající parkoviště. „Bylo na tehdejší dobu předimenzované. Dali se do mně novináři, že jsem velikášský. Už tehdy jsem věděl, že v budoucnu stačit nebude,“ napsal a navrhl i řešení: „Parkoviště je ve svahu, nad spodní částí se dá postavit ocelová konstrukce, získá se dvojnásobek parkovacích míst.“

Jeho příspěvek vzbudil velké ohlasy. „Chceme-li dostat návštěvníky do města a nabídnout i něco dalšího z Jihlavy a v Jihlavě, tak je nesmíme naštvat hned při příjezdu,“ napsal do komentáře Vít Obrdlík, který v zoo provozuje stánek se zmrzlinou.

Jihlavská zoo
- ZOO zažívá rekordní návštěvnost, v červenci přišlo 93 tisíc lidí
- parkoviště nestačí a lidé musí parkovat jinde
- situaci by mohly zlepšit informace na webu, na ceduli nebo na letácích

Lidé žádají, aby návštěvníci byli o plném parkovišti informováni včas a ne až ve chvíli, kdy odbočí z hlavní silnice. S tím souhlasí i Beke. „Bylo by vhodné informovat přijíždějící lidi, kde má Jihlava parkovací kapacity. Máme místo na náměstí, v Křížové ulici, u letního kina, v Citparku nebo u Tesca,“ vyjmenoval s tím, že tyto informace mohou být na webu zoo a pak také na letácích nebo na informační cedulí přímo ve městě.

Martin Maláč však v ceduli řešení nevidí. „Lidé už tabule a cedule s texty a vysvětleními odmítají číst, tak by možná takovou ceduli v záplavě jiných informačních sdělení, billboardů a dopravních značek valná část ignorovala,“ uvažoval nahlas.

Jiní místní volají po parkovacím domě pod nedalekým Brněnským mostem. Beke si myslí, že by parkovací věž pro několik desítek aut mohla fungovat v režii Služeb města Jihlavy, musí ale ekonomicky dávat smysl. Veřejnost chtěla i kruhový objezd, který by usnadnil vyjíždění od zoologické zahrady.

Možnost využívat parkoviště u letního kina a vybudovat pokladnu také u východu ze zoologické není příliš reálná. „Není nutné asfaltovat další plochu. Když pošlu lidi do Cityparku, oni si tam třeba koupí zmrzlinu a totéž platí o Tescu,“ vysvětlil Beke a stejný názor má i Maláč. LIdé si prý často po dni v zoo udělají větší nákup nebo stihnou ještě nákupy v obchodním centru. „Takže v konečném důsledku na tom alespoň trochu vydělají všichni,“ zhodnotil.