Konkrétně se jedná o úsek silnice číslo 132 mezi Léskovcem a Horní Vsí. „Na Vysočině vystavili řidiči nejhorší vysvědčení úseku silnice mezi Léskovcem a Horní Vsí. Sice zde proběhla částečná oprava, ale není dokonalá a na silnici zůstaly terénní nerovnosti,“ komentoval Petr Čaník z Výmoly.cz výsledky letošní ankety.

Naopak zcela opravený je výtluk na silnici II. třídy mezi Chotěboří a Havlíčkovým Brodem v obci Dolní Krupá. A stejně tak je vyřešený i výtluk v Šafaříkově ulici v Moravských Budějovicích.

Hlavním cílem projektu Výmoly.cz je efektivní spolupráce mezi silničáři a řidiči. „Našim cílem není kritizovat práci silničářů, ale pomocí efektivního komunikačního kanálu právě spojovat motoristy a správce silnic,“ řekl Petr Čaník.

Krajská správa a údržba silnic Kraje Vysočina letos opravila více než 200 kilometrů silnic. „Tato anketa je určitým tlakem, aby se zlepšil stav povrchů silnic. V případě, že silnice nejsou v pořádku, což znamená, že jejich povrchy jsou hrbolaté nebo jsou tam drobnější výtluky, tak se rychlost jízdy řidičů zmenšuje a nehodovost na těchto úsecích je tudíž téměř nulová. Je ale prakticky pravidlem, že, když uděláme nové povrchy, tak se nehodovost rapidně zvýší. Dokonce na určitých úsecích jsme zaznamenali i smrtelné dopravní nehody,“ přemítal ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Jan Míka.

Podle něj jsou silnice na Vysočině v relativně dobré kondici. „Navíc inspektoři silnic projíždí silnice třetích tříd minimálně jednou za měsíc a úseky silnic druhých tříd dvakrát za měsíc. Pak musí zhotovit zprávu o tom, v jakém stavu silnice jsou a tyto informace předávají do centrální databáze. Tam se následně stanovuje priorita oprav na jednotlivých silnicích,“ vysvětlil Jan Míka, jak postupují.

Do projektu Výmoly.cz je aktuálně zapojeno přes pět tisíc aktivních uživatelů z celé republiky a jejich počet nadále roste. „Výmoly.cz nejsou místem, kde si na webu nebo přes aplikaci motoristé jen zoufají nad špatným stavem silnic. Cílem není ani konfrontace, ale propojení řidičské komunity se správci silnic. Tím si projekt získává naše sympatie,“ prozradil Štěpán Janda, vedoucí redakce Zelené vlny Českého rozhlasu.

Poutě ke kapli svaté Anny připravuje občanské sdružení Zelené srdce.
Zelené srdce bilancovalo práci za další vydařený rok

Výmoly.cz jdou dál a upozorňují na problémy samotné silničáře. „Urychlí se tak opravy rozbitých komunikací. Takovou aktivitu Zelená vlna plně podporuje. Proto jsme tradičním partnerem projektu od jeho počátků,“ dodal Janda.

Vyhlášením největší silniční díry ale projekt Výmoly.cz nekončí. Motoristé mohou i nadále posílat silničářům informace o stavu silnic, které je trápí. Správci silnic projekt přitom sami aktivně sledují a snaží se na připomínky a upozornění motoristů co nejdříve reagovat. V druhé polovině roku projekt tradičně svou pozornost zaměřuje na aktivitu jednotlivých krajů, která vede k opravám silničních děr. Následně s koncem roku vyhodnocuje, jak byly jednotlivé kraje s opravami nahlášených problematických úseků úspěšné.

Výmoly.cz navíc pomáhají předcházet značným škodám na vozidlech. „Pokud motoristé nemají havarijní pojištění, vjedou do označeného výmolu a své auto poškodí, musí opravu většinou hradit ze své vlastní kapsy. Průměrně taková srážka se silnicí přijde až na 40 tisíc korun,“ informoval Jan Marek z pojišťovny Generali.