Některé obce na Jihlavsku se zapojily do osvětové činnosti. „Reflexní pásky se symbolem Jihlavy nabízíme už minimálně rok. A máme je ve dvojím provedení, ve stříbrné a červené barvě," uvedl Jaroslav Vymazal, náměstek jihlavského primátora pro oblast dopravy.

Reflexní pásky s obrázkem ježka si je nyní možné koupit 
v turistickém informačním centru na radnici. „Informa-
ci o možnosti zakoupení reflexních prvků v infocentru jsme zveřejnili na Facebooku a webových stránkách magistrátu, žádnou velkou kampaň jsme kvůli tomu ale nerozpoutali," prohlásil tiskový mluvčí magistrátu Radek Tulis. Upozornil na to, že město nemá žádnou povinnost vybavit občany reflexními prvky, a informační centrum je jen jedním z mnoha prodejních míst reflexních prvků.

Vedení města Jihlavy se podílí i na informační kampani, jež vyvrcholí 4. března 
v City Parku a nese název
Nebojte se zviditelnit. Prvky sloužící ke zviditelnění na silnicích budou moci Jihlava-
né získat na připravované dubnové akci zaměřené na jihlavskou mobilitu „Kolmo, busem, pěšky s jihlavskými ježky". O novele zákona se chystají informovat rovněž zastupitelé Brtnice.

„Upozorníme na to ve zpravodaji. Tam také občané najdou informaci, že reflexní prvky si mohou pořídit například v místní drogerii," řekla Miroslava Švaříčková, starostka města Brtnice.

I starosta obce Vyskytná nad Jihlavou Petr Böhm považuje za dobrý nápad informovat občany o jejich nových povinnostech při chůzi po silnici. „Zatím jsme to vůbec neřešili, ale teď bude zastupitelstvo, tam se tím určitě budeme zabývat.," informoval včera Böhm. Naopak v Polné se 
k podobnému kroku nechystají. „Osvěta je dělaná v médiích, u dětí v tomto ohledu spoléhám na školu," zdůvodnil své rozhodnutí Jindřich Skočdopole, polenský starosta.

Policisté dodržování zákona kontrolují během běžných pochůzek. Zatím však neudělují pokuty, prohřešky řeší domluvou.
„Pokud máme ještě nějaké pásky, dáme je chodcům, důchodci pak dostávají tašku 
s reflexním páskem," sdělila policejní mluvčí Dana Čírtková. Lidé o novém zákonu podle jejích slov většinou vědí, a to díky rozsáhlé informační kampani.

BLANKA FIŠAROVÁ