Jedna z nich má řešit stížnosti na to, že pokud někdo od nemocnice dojede k Bille, kde si chce nakoupit, musí pak s plnými taškami nastoupit na zpáteční cestu až u hřbitova, aby nemusel platit dvakrát jízdné. Na dopravním terminálu, přes který musí jet, jestliže opět nastoupí u Billy, totiž jeden okruh končí a další začíná.

Od 1. března je tedy v plánu změna z obousměrného provozu na provoz plynulý. „Autobus by město čtyřikrát objel a pak by hodinu nebo dvě stál. Lidé by už neplatili za okruh, ale pouze za cestu od nastoupení po vystoupení," vysvětlil starosta Nového Města na Moravě Michal Šmarda.

Prudké kopce

Další z připravovaných novinek je ranní zajížďka do Maršovic a k Medinu. Zároveň se budou měnit časy jízd tak, aby zaměstnanci nemocnice stihli ranní směnu.

Ne všechny připomínky občanů budou ve změnách zohledněny. „Vadí mi, že autobus nezajíždí až k nám, na kopec. Pokud jdu domů s těžkým nákupem, tak mi jízda městskou dopravou nic neřeší," postěžovala si obyvatelka z části Nového Města zvané Betlém Ludmila Srnská. Podobně jsou na tom i obyvatelé dalších čtvrtí, Brožkova kopce a Holubky.

„O těchto stížnostech víme, ale problémem v těchto částech je, že v zimě tam není možné autobusem zajíždět. Dopravci to neumožňují bezpečnostní předpisy. Kopec jak na Holubce, tak na Betlémě, je příliš prudký," vysvětlil Michal Šmarda.

Podle novoměstského starosty se tu nabízí dvě možná řešení. Buď se bude muset v těchto lokalitách zintenzivnit zimní údržba tak, aby bylo možné bezpečně projet nebo rozdělit dopravu na zimní a letní provoz. V létě by pak MAD zajížděla i do těchto městských částí, v zimě by tam byl provoz i nadále omezen. „Je tu ale ještě jeden problém, na který jsme narazili. Nikdo nechce mít před domem zastávku, každý ji chce umístit v sousední ulici," upřesnil situaci starosta Šmarda.

Hlavně školáci

Někteří občané MAD kritizují, jiní o ni naopak zájem mají. „Nejvíce lidí vozíme ráno. Jezdí hlavně školáci. Hodně lidí také cestuje přes den do nemocnice a zpět. Odpoledne nastupují zase školáci, kteří se vracejí ze školy domů. Mnoho cestujících už jezdí i na karty," nechal se slyšet řidič autobusu Milan Dobiáš.

„Prozatím to není ideální, ale jde o zkušební provoz, který spoustě lidí nemusí vyhovovat. Až se přizpůsobí potřebám cestujících, může zájem o městskou dopravu vzrůst. Každopádně víme, že propadák to není. I když veleúspěch také ne," dodal starosta.