Jako první byla v plánu oprava trati z Krahulova do Náměště, kde již na začátku prázdnin měly vlaky nahradit autobusy. Termín byl později posunut na 15. července. Hrozilo však, že pokud se některá z neúspěšných firem z výběrového řízení na zhotovitele odvolá, bude se termín posouvat znovu. „Odvolání jednoho 
z uchazečů o tendr proběhlo. Nyní řešíme způsob vypořádání námitek. Termín zahájení stavby posouváme z tohoto důvodu na 29. července," vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Oprava železnice sebou pochopitelně přinese také výluku a komplikace v dopravě pro cestující. „Za rychlíky je doprava koncipovaná autobusy v trase Brno až Okříšky," informovala mluvčí Českých drah Radka Pistioriusová s tím, že se nepočítá se žádným odkláněním rychlíků přes Havlíčkův Brod z důvodů rozsáhlých výluk v Brně.

Místo osobních vlaků pojedou autobusy v trase Náměšť – Třebíč – Krahulov. Některé vybrané spoje dojedou až do Okříšek. „České dráhy připravují výlukový jízdní řád a zveřejní ho na obvyklých místech včetně webu cca 14 dní před výlukou," doplnila Pistioriusová.
Posunutí zahájení prací samozřejmě ovlivní i jejich ukončení. Výluka tak místo do konce října potrvá až do prosince. „Podle posledních informací od SŽDC by měla výluka skončit 8. prosince 2016," sdělila mluvčí Českých drah.

Hlavní částí první etapy, která je v plánu na letošní rok, bude rekonstrukce stanice Třebíč. Tam má vzniknout nové ostrovní nástupiště s podchodem. Rekonstruovány budou i zastávky v Borovině a ve Vladislavi. „Ve vybraných úsecích proběhne revitalizace železničního svršku a spodku a rekonstrukce zabezpečovacího zařízení včetně vybraných železničních přejezdů. Tím dojde ke zvýšení rychlosti, ke zkrácení jízdní doby a zvýšení komfortu cestování," popsal Illiaš.

Tím práce na trati do 
Brna neskončí. Na příští rok je naplánována druhá etapa v úseku Náměšť – Zastávka u Brna. Dělníci by na tom-
to úseku měli pracovat od
1. března do 30. června.

Následovat by měla také modernizace úseku Brno Zastávka. „S ní počítáme až v letech 2018 a 2019 z důvodu majetkoprávních komplikací a neustálého napadání procesního řízení přípravy stavby ze strany občanského sdružení Voda z Tetčic," vysvětlil Marek Illiaš.

Navíc výstavba nového ostrovního nástupiště s podchodem by nemusela být posledním krokem při modernizaci třebíčského nádraží. Na řadu by měla přijít také nádražní budova. „Rádi bychom z železniční budovy na nádraží v Třebíči udělali vzorový projekt rekonstrukce. Budova by měla zůstat ve stávajících výměrách s tím, že přístavba z 50. let s rovnou střechou bude stržena a na jejím místě bude postavena moderní část se všemi službami, které patří k 21. století," sdělil vedoucí odboru dopravy třebíčského městského úřadu Aleš Kratina s tím, že je velká šance, aby se s rekonstrukcí začalo už během příštího roku.