Na trh přinášejí piva vícestupňová, postní či pivo z Vídeňského chmelu. Milovníci chmelového moku se tedy mají na co těšit.
Želivský klášterní pivovar připravil pro letošek šestnáctistupňové polotmavé postní pivo, které má svou tradici už v 17. století. „Toto pivo pili mniši i v době postu, protože jim dodávalo sílu a energii," řekl sládek Jiří Novák.

K tomu se váže i krátký příběh. „Mniši měli pochybnosti, zda neporušují půst a požádali otce Inocence X. o schválení pití piva i při postu. Poslali mu pivo na ochutnání, ale po cestě se zkazilo. Papež ho označil nechutným a považoval jeho pití za velký sebezápor přínosný pro duši mnichů, proto pití povolil," přiblížil Novák.

V Pacově vaří Vídeňský ležák

Rodinný minipivovar v Pacově, po výrobě širokého spektra piv s ovocnými příchutěmi, připravil na Velikonoce nefiltrovaný, nepasterizovaný Vídeňský ležák, který se vaří z Vídeňského sladu, který dodává pivu specifickou vůni a chuť.

„Na trh bude tato novinka uvedena pod originálním názvem Pacovský rakušák a bude mít 12,5 stupně. Je to jemně nahořklé pivo se zlatoměděným zabarvením. Barevný nádech je také dán právě Vídeňským sladem," uvedla spolumajitelka rodinného pivovaru Vlaďka Němcová.
V pelhřimovském pivovaru zůstávají u osvědčeného speciálu, se kterým jsou zákazníci spokojení. „Kromě desítky a dvanáctky máme na Velikonoce, stejně jako na Vánoce, připravenou čtrnáctku," sdělil referent prodeje pivovaru Poutník Jiří Vacek.

„Toto pivo je v prodeji již od 5. března. O Vánočních svátcích bylo velmi rychle vyprodáno a lidé se na něj zase po krátké odmlce těší, takže je o něj samozřejmě velký zájem," dodal Vacek.

Ukončili éru vtipných etiket

Jako jediný pivovar na Pelhřimovsku nenachystal Bernard v Humpolci žádný speciál. „Vloni jsme připravili pivo s velikonočními etiketami, ale na podzim jsme vyměnili úplně všechny etikety za nové, tudíž už nebudeme mást naše zákazníky další změnou původní etikety na velikonoční," informoval mluvčí humpoleckého pivovaru Bernard Zdeněk Mikulášek.

V humpoleckém pivovaru tak ukončili éru vtipných etiket, kdy byl na velikonočně laděných etiketách samotný spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard převlečený za velikonočního zajíčka a s pomlázkou v ústech, čemuž ale předcházely vánoční etikety s mikulášskou tematikou.

Chystáte se ochutnat některý z pivních velikonočních speciálů nebo jste jej už ochutnali? Co na něj říkáte a čím se liší od klasického piva? Podělte se se svými názory v diskusi pod článkem.

Michaela Blehová