„Dát každé dva roky půl milionu kvůli dvě stě metrům se mi zdá dost,“ zhodnotil situaci náměstek primátora Vratislav Výborný (ČSSD). Aktuálně je stále ve hře pět variant, jaká by mohla být budoucnost lávky. Reálně ale přichází v úvahu zejména dvě – vyměnit současná prkna za betonové panely, nebo lávku zcela zrušit.

Zachování dřevěné konstrukce, které se zdálo z pohledu radních nepravděpodobnější ještě letos v únoru, se již nejeví jako řešení. Ani varianta pozinkovaných roštů zřejmě nebude vybrána. „Když prší, tak je lávka kluzká. Každý jde radši po cyklostezce a pohádá se s cyklisty,“ okomentoval situaci Výborný.

„Dopravní komisí byla doporučena varianta lehčených betonových panelů. Pro tuto možnost ale bude nutné vypracovat statický posudek. Dát tam beton je něco jiného než ocelová lávka přeložená prkny,“ uvedl Výborný. Náměstek Radek Popelka (ANO) vysvětlil, že bude třeba lávku vyztužit, aby nespadla, pokud přijde ke slovu beton.

Je totiž potřeba zajistit bezpečnost lidí, kteří se v místě pohybují. A těch není málo. „Provoz tam je velký. Jih se má dále rozrůstat a počet cyklistů i chodců zde bude vyšší. Vznikaly by kolizní místa,“ varoval již dříve například Jaroslav Vymazal (ODS), který se zrušením lávky nesouhlasí. „Chodím tam s vnoučaty a v létě je tam hodně cyklistů, takže chodci volí radši cestu po lávce,“ dodal Jaromír Kalina (KDU-ČSL). Také on preferuje možnost lávku zachovat.

Někteří zastupitelé ale se zachováním lávky přesto nesouhlasí. „Odbor dopravy navrhuje lávku zrušit, ale budeme respektovat rozhodnutí zastupitelů,“ slíbil Výborný. Městské zastupitelstvo, kde se o osudu lávky rozhodne, bude zasedat 17. dubna.

Lávka je zatím zavřená. O jejím dalším osudu se rozhodne v dalších týdnech.