Nový most, který spojuje obec Měšín a jihlavskou městskou část Heroltice měl být podle původního plánu průjezdný od 22. září. Úsek vedoucí nad dálnicí D1 ale lidé budou muset i nadále objíždět, a to až do konce října. Výjimka bude platit pro řidiče autobusů, kteří by po nově postaveném mostě měli začít vozit cestující už v září.

„Dálniční nadjezd na 116. kilometru stavební firma nově vybudovala, v současné době dělníci provádějí dokončovací práce,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky Jan Studecký. Podle něj bude trasa hotová do konce října. Uzavírka se tak protáhne přibližně o měsíc. Do konce tohoto týdne se dělníci chystají vybetonovat nadjezd.

Jako první nový most s největší pravděpodobností vyzkouší vozy hromadné dopravy. „Autobusy by měly být na most vpuštěny již v září,“ upřesnil Studecký. Přesné datum ale nesdělil. Nyní linky, které jezdí z Jihlavy přes Měšín a pokračují na Žďársko, využívají objízdné trasy skrz Střítež do Ždírce až do Měšína. Některé spoje objíždějí uzavírku přes dálniční přivaděč, jiné Herolticemi. Cestující si ale za jízdenky nepřiplatili. „Navýšení při uzavírkách totiž hradí krajský úřad,“ informovala Marcela Průchová ze společnosti ICOM transport.

Přípravné utkání mezi nováčkem extraligy Duklou Jihlava a držitelem mistrovského titulu Kometou Brno.
Šampioni udělili Dukle lekci

Řidiči osobních vozidel, kteří mají namířeno z Jihlavy do Měšína, musí až do konce října jezdit po obousměrné čtrnáctikilometrové objízdné trase, na kterou mají povolený vjezd pouze vozy do dvanácti tun. Objížďka vede z krajského města přes Střítež a Ždírec do Měšína. Těžší nákladní auta využívají úseku vedoucího skrz Štoky, Dobronín a Polnou. Odsud se pak vydávají do Ždírce a Měšína. Cestu si tak prodlouží o šestadvacet kilometrů.

Za rekonstrukcí a zhotovením nového nadjezdu stojí Ředitelství silnic a dálnic. Starý most byl zdemolován za účelem modernizace dálnice v úseku mezi Jihlavou a Velkým Beranovem. Celková částka za obnovení této trasy činí zhruba šest set milionů korun.