Je to vaše první zkušenost s „ředitelováním" školy?

Ano. Ale ve školství jsem dvacet let, začínal jsem jako učitel a pak jsem se věnoval dalšímu vzdělávání učitelů v metodickém centru. Se školami jsme intenzivně spolupracovali, a díky tomu hodně vím o tom, jak fungují, znám jejich ředitele… Mám tedy kde čerpat, případně s kým konzultovat.

Plánujete nějaké změny, novinky?

Naše škola jako celek funguje, systém pracuje dobře a materiální základna je výborná, a především lidé to tady s dětmi umějí. Máme tedy na čem stavět a kdo sem zapíše své dítě, je spokojený. Jenže se o tom málo ví, naopak spíš než fakta městem obíhají předsudky a mýty, které kvality školy v očích veřejnosti snižují, a to bych hlavně chtěl změnit.

Co lidem na škole „vadí"?

Obecně škola má ve spádovosti sociálně vyloučenou lokalitu, a navíc sídliště Stalingrad, kde stojí, je pro někoho problematické. Pro mě ne, a zajímavé je, že ani pro mé známé, co tady bydlí, také ne, právě naopak. Já to vidím tak, že v každé škole jsou děti, které mají ruce, nohy a hlavu plnou úžasných nápadů.

Co je tedy nyní vaším hlavním cílem?

Rozhodně dát o škole co nejvíc vědět, ukazovat pravidelně, co všechno nabízí, aby byla přitažlivější. Vytvoříme profily na sociálních sítích, změníme webové stránky, logo, zkrátka jde o to být aktivnější směrem ven a školu trošku proměnit udělat jí takový „facelift", protože uvnitř zůstane stejná. Stejně důležitá je práce s týmem a sdílení zkušeností s jinými školami navštěvovat se a zkušenosti si vyměňovat, mít srovnání, jak třeba to či ono dělají jinde.

Kolik prvňáčků letos vítáte?

Šestnáct jednu třídu. Připravili jsme jim překvapení. Máme tu úžasné výtvarníky, kteří pro prvňáčky vytvořili obrázky různých pohádkových postav, jež děti potkají cestou do školy. Budou si pak moci vybrat obrázek, co se jim líbí, a vzít si ho domů na památku.