„Podle informací z Ředitelství silnic a dálnic ČR by mohla být stavba této propojky realizována zhruba v roce 2019," uvedla vedoucí odboru rozvoje a územního plánování žďárské radnice Irena Škodová.

Žďárská radnice v souvislosti s novou propojkou silnice, která odvede část automobilů z okružní křižovatky v Jihlavské ulici, zajistí vypořádání pozemků, přes něž propojení povede. Výhodou je, že již jsou z drtivé většiny v majetku města. „Je to asi pětadevadesát procent pozemků, vypořádání zbývajících je předjednané," sdělil místostarosta Žďáru nad Sázavou Josef Klement.

Propojení ulic Brněnská a Jihlavská by ve výsledku znamenalo další vymístění tranzitní dopravy z města. „Aby loni zprovozněná přeložka silnice od Mělkovic do Žďáru dostala ten správný smysl, je třeba ji vést dále a vyústit do Jihlavské ulice. Tak, aby došlo k odvedení tranzitní dopravy ve směru Nové Město na Moravě Jihlava z centra města," popsal žďárský starosta Zdeněk Navrátil. Doplnil, že uvolněním křižovatky u centra Convent se problém posunul o tři sta metrů dál na okružní křižovatku v Jihlavské ulici.

Výstavba další části „malého" obchvatu města však zároveň znamená i značnou finanční zátěž pro radnici. Město se proto k těmto účelům snaží dosáhnout na možnost financování propojky ze státních peněz. Řádově by šlo o desítky milionů korun.

„Aby obchvatová silnice mohla být financovaná státem, musí být první třídy," vyjádřil se místostarosta Klement. „Přeložka silnice I/19 z Brněnské ulice by mohla pokračovat novou obchvatovou trasou do Jihlavské ulice, pak by se vracela na kruhovou křižovatku a pokračovala po sedmatřicítce směrem ke Conventu," nastínil možné řešení místostarosta Klement.

Aktuálně se čeká na to, jaké budou výsledky zpracovávané technické studie. „Ta bude hotová ještě v letošním roce," potvrdila Marie Tesařová, ředitelka jihlavské divize Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Podle jejích slov záleží na tom, zda se bude jednat o efektivní řešení záměru, zejména z hlediska ekonomického.