„V souladu s pravidly evropské komise jsme loni v březnu loňského roku zveřejnili záměr vyhlásit soutěž. Tato lhůta uplyne na konci března. Nyní s odborem dopravy velmi usilovně připravujeme základní kostru podmínek nového výběrového řízení," informoval místostarosta Pavel Pacal (Pro Třebíč), který má hromadnou autobusovou dopravu v Třebíči na starosti.

Na posledním zastupitelstvu rovněž vyzval všechny strany, aby nominovali svého zástupce do pracovní skupiny, která bude moci podmínky výběrového řízení připomínkovat. „Aby všichni věděli, jaké zadávací parametry se do výběrového řízení chystají," dodal Pacal.

Právě podmínky výběrového řízení určí nejen cenu, jakou bude město za městskou dopravu v příštích letech platit, ale i to, zda budou mít některé věkové skupiny jízdu zdarma.

„Mohu prozradit, že uvažujeme o skupině občanů starších sedmdesáti let. Máme k tomu zpracováno několik návrhů a právě pracovní skupina je mimo jiné dostane rovněž k posouzení," uvedl Pacal.

Rozhodne se také o tom, jakým způsobem bude vypočítávána částka, kterou město dopravci každý rok zaplatí. Možné jsou dva způsoby. V Třebíči nyní funguje takzvaný brutto-systém, kdy si město stanoví podmínky a dopravce je nacení částkou na jeden kilometr.

To se však některým zastupitelům nelíbí. „Dotace města by měla směřovat k pokrytí ztráty plus přiměřený zisk. Do toho by se automaticky mělo promítat, že před rokem stála nafta 36 korun a nyní stojí o deset korun méně," myslí si zastupitel Jaromír Barák (Třebíč Občanům!). To však lze podle Pavla Pacala řešit takzvanou naftovou doložkou také u prvního způsobu.

Třebíč letos společnosti Icom, která je provozovatelem třebíčské městské autobusové dopravy, zaplatí 34,6 milionu korun. „Protože letos očekáváme hodně objízdných tras především v souvislosti s uzavřením Podklášterského mostu, je tato částka lehce navýšena," doplnil Pacal.