Z jejich odpovědí poté sestavili profil návštěvníka Vysočiny. „Typicky jde o člověka středního věku, který má minimálně středoškolské vzdělání s maturitou. Přijíždí do destinace autem s partnerem, partnerkou nebo skupinou přátel za poznávací turistikou a sportem,“ popsala profil Martina Strnadová z Vysočina Tourismu.

Většina z nich v kraji přespí alespoň jednu noc. Z dat dále vyplývá, že devět z deseti lidí je spokojeno s kvalitou služeb v cestovním ruchu. „Turisté Vysočinu vnímají jako bezpečné místo se vstřícnými místními obyvateli, oceňují krásnou přírodu a památky. Naopak nespokojeni jsou s kvalitou vozovek, plynulostí dopravy a parkováním,“ doplnila Strnadová.

Naopak poklesl počet rodin s dětmi, které na Vysočinu zavítali. „Snažíme se to zlepšit, je to letos naše hlavní téma. Plánujeme zacílit turistickou nabídku právě na rodiny s dětmi,“ poodhalil Tomáš Čihák, ředitel Vysočina Tourismu.