Uzavírka „pruhu“ ve směru na Brno je naplánována na sobotu 14. dubna, kdy dojde k rozestavování značení, samotné práce budou zahájeny o dva dny později, v pondělí 16. dubna. V termínu dokončení prací je počítáno s časovou rezervou, v případě příznivého počasí by mohlo být hotovo dříve než plánovaného 24. června.

„Rekonstrukce se týká kompletní výměny mostního svršku, to je nové vozovky, izolace, zábradlí, odvodňovacího žlabu včetně výměny odvodňovacího potrubí uvnitř mostu,“ informovala za investora, za Ředitelství silnic a dálnic České republiky jeho tisková mluvčí Nina Ledvinová. Celková cena díla za obě poloviny mostní konstrukce přes údolí řeky Oslavy činí 55 milionů korun.

Režim 2 + 1

Provoz bude veden po levé části mostu na D1 v režimu 2+1, a to konkrétně tak, že od neděle do středy budou dva jízdní pruhy ve směru Brno Praha a od středy do neděle dva pruhy ve směru Praha Brno. S dopravní zátěží v souvislosti se zvýšeným pohybem motorových vozidel počítají ve Velkém Meziříčí. „Čeká nás uzavírka mostu, zase budeme dva a půl měsíce bojovat s dopravou i hlukem. Obnovíme všechno dobré, co jsme si vyzkoušeli na podzim, kdy se opravovala levá část přemostění. Tedy součinnost dopravní policie či územního odboru ve Žďáře,“ vyjádřil se starosta druhého největšího města žďárského okresu Radovan Necid s tím, že velkomeziříčská radnice bude požadovat navíc hlídky policie a mimo jiné informace o dopravních nehodách. Podle Necida je trvalým řešením pouze vybudování vnitřního obchvatu centra. „Pro obchvat máme hotovou studii. Doufám, že se na nás ve státních či krajských plánech brzy dostane a Velké Meziříčí přestane být zátkou na dálnici D1,“ uvedl starosta.