K nim se přidají desítky dalších omezení. Řidiči si opět svou jízdu „užijí“.

Především hlavní česká dopravní tepna D1 bude mezi Prahou a Brnem rozkopaná nejvíc od dob své výstavby v 70. letech. „Modernizace D1 bude v roce 2020 probíhat v sedmi úsecích. Z toho na Vysočině se jedná o ty s čísly 11, 12, 16 a 19. Práce budou zahájeny na jaře na základě vhodných klimatických podmínek,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová.

MAREK BUŠ. Kastelán náměšťského zámku každoročně hraje na Nový rok na varhany v třebíčské bazilice.
Novoroční varhanní koncert bude plný radosti

Konkrétně se řidiči opět protrápí pravidelnými kolonami v úsecích Koberovice – Humpolec, Humpolec - Větrný Jeníkov, Velký Beranov - Měřín a Velké Meziříčí západ – Velké Meziříčí východ. Poblíž hranic Kraje Vysočina začne rekonstrukce víc jak 10 kilometrů dálničního povrchu od Devíti křížů po Ostrovačice v Jihomoravském kraji.

Stavba, jaká dlouho nebude

Na nejdůležitějších tazích mimo dálnici, silnicích I. tříd, bude rovněž rušno. „Začíná stavba, jakou na Vysočině dlouho mít nebudeme, mám na mysli jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu. Jedeme obchvat Osové Bítýšky a dokončujeme obchvat Kámene,“ vyjmenovala priority pro rok 2020 ředitelka jihlavského pracoviště ŘSD Marie Tesařová.

Ilustrační foto
Na Boží hod z auta ukradl airsoftovou zbraň. Hrozí mu za to dva roky

„Z menších bychom rádi konečně vytendrovali sanaci svahu v Simtanech na silnici I/19 a opravili kousek vozovky mezi Pohledem a Keřkovem. A na Pelhřimovsku budeme opravovat silnici I/34 v úseku Pravíkov – Božejov. Nad Brodem pak úsek Golčův Jeníkov – Frýdnava. Rozpočet má být nižší,“ pokračovala ve výčtu Tesařová.

Po čerstvých rekonstrukcích povrchů silnic však místy začaly potíže. Například na hlavním tahu z Jihlavy na Znojmo, silnici I/38, se u Želetavy objevily nerovnosti a prasklinky, ve kterých se drží voda. Příčinu se zatím nepodařilo stanovit. „Želetava - uvidí se, jak se to vyvrbí po zimě, co se s tím dá dělat,“ reagovala stručně Tesařová na dotaz Deníku, zda se v tomto úseku dají v příštím roce očekávat nějaká dopravní omezení.

Ilustrační foto.
Za svoz odpadu si někde na Třebíčsku opět připlatí, jinde mají popelnice zadarmo

Jihlavské hejtmanství, jak už bylo řečeno, nechá v roce 2020 dokončit klíčové krajské stavby obchvatů Velkého Beranova - o něm se mluví jako o dosud největší krajské dopravní stavbě v dosavadní historii kraje. Dokončí se i obkroužení Nového Veselí. A budou zahájeny další klíčové stavby - obchvaty Jihlavy a Lukavce. „Finišujeme přípravu obchvatu Velké Bíteše. Na rekonstrukce a výstavbu nových úseků půjde v příštím roce víc jak jedna miliarda korun,“ sdělila krajská mluvčí Eva Neuwirthová.

Hlavní dopravní stavby Kraj Vysočina rok 2020
Dálnice D1 (státní)
11 Koberovice – Humpolec,
12 Humpolec - Větrný Jeníkov
16 Velký Beranov - Měřín
19 Velké Meziříčí západ – Velké Meziříčí východ
Silnice I. tříd (státní)
propoj I/34 a I/38 - JV obchvat Havlíčkův Brod
I/37 – obchvat Osové Bítýšky
I/19 – obchvat Kámen
I/19 – Simtany sanace svahu
I/34 – Pravíkov – Božejov
I/38 - Golčův Jeníkov - Frýdnava
Silnice II. tříd (krajské)
II/602 Velký Beranov – obchvat
II/353 Nové Veselí – obchvat
II/130 Golčův Jeníkov – křiž. D1, úsek č. 1, část II
II/128 Salačova Lhota – obchvat
II/399 křiž. S III/39911 – Dalešice křiž. S II/351
II/152 Jaroměřice – Hrotovice – hr. kraje, 1. stavba
II/360 Oslavička – Rudíkov, II/360 Střítež – Slavice, II/360 Slavice – Výčapy
II/349 Svatoslav – Čechtín
II/150 Havlíčkův Brod – ul. Žižkova a Dolní
II/406 Třešť – ul. Revoluční
III/11244 Radňov, Skuhrov – most (nad I/38)
Zdroj: ŘSD a Kraj Vysočina