Kritici dokonce na nějaký čas rozpoutali bojkot značky piva Bernard, který ale brzy utichl. Rodinný pivovar Bernard
v Humpolci se proti vlně kritiky ohradil. „Na našich facebookových stránkách jsme se omluvili všem, kteří se cítili naší reklamou jakkoli pohoršeni, ale dle našeho názoru jsme neprovedli nic, za co bychom se měli stydět," konstatovala marketingová specialistka humpoleckého pivovaru Jana Voborníková.

Dodala, že tuto reklamu Bernard používá již druhým rokem a plánuje v ní pokračovat i nadále. „Jedná se o retro reklamu ve stylu amerických pin-ups girls, která je ve světě velmi populární již mnoho desetiletí. Propagujeme v ní jednotlivé druhy piva na našich provozovnách, a tak ji rozhodně neplánujeme stáhnout či nějak omezit. Líbí se nám," vysvětlila Voborníková a doplnila, že kritika reklamy se na Facebooku objevila až s černou dvanáctkou.

Ovšem několik negativních komentářů prý v Humpolci zaznamenali už před rokem, 
a to hlavně u piva Černá lavina a u polotmavé dvanáct
ky. „Ale zdaleka nešlo o masivní věc a rozhořčené reakce v těchto případech v podstatě nebyly," zavzpomínala marketingová specialistka.

Šestnáctého prosince se pak na facebookovém profilu Bernard vyskytl obrázek, kde u půllitru s černou dvanáctkou stojí zády otočená „roztančená" černoška v krátkých růžových šatečkách, podvazcích a černých punčocháčích. Propagaci piva doprovází text: „U nás umí ženy tančit nejen kolem plotny. Pánové, volenka! Dámy, zadejte se! Naše černá dvanáctka čeká třeba právě na vás".

Rozhořčené komentáře na sebe nenechaly dlouho čekat. „Objektivizace ženského těla je jedna věc. Ale mě tedy víc zaráží, že ženy jsou dle reklamy jen na dvě věci. Být 
u plotny a hledat a lákat muže," uveřejnila svůj názor pod obrázek s černou dvanáctkou uživatelka Facebooku, podepsaná jako Anis Švecová.

Ani uživatelce podepsané jako Kristina Studená se černoška nezamlouvala. „Dost jste mě zklamali takovou trapnou reklamou, která kromě nevkusného motivu ještě nahrává do už tak dost radikálních nálad ve společnosti. Nebyl to cíl?" kritizovala Studená.
Někteří uživatelé Facebooku si také spojili číslo dvanáct, označující stupeň piva, 
s věkem černošky.

„Hodně nepovedený a pod úroveň. Máme mít chuť na dvanáctku?" reagoval uživatel podepsaný jako Filip Lachmann.
Marketingová specialistka Rodinného pivovaru Bernard Jana Voborníková zmínila, že negativní ohlasy na Facebooku je až tolik nepřekvapily.

„Jde o sociální síť, kde se mohou realizovat všichni, často 
i anonymně. Každý má právo na svůj názor, ale některé názory byly až úsměvné. Můžeme polemizovat, diskutovat, ale v některých případech stejně nelze dojít ke shodě," uvažovala Voborníková s tím, že podle ní se tato „kauza" na poptávce po pivu Bernard neprojeví. „Po kritice na Facebooku vznikla kampaň za bojkot naší značky, ale velmi rychle utichla. Přehlušili ji naši příznivci, kterých byla většina. Kritika přinesla i pozitivní dopady, například v podobě zájmu o náš kalendář na rok 2016, kde jsou všechny pin-up dívky hlavním motivem," uvedla Voborníková.

Příspěvek na Facebooku 
s černou dvanáctkou vyvolal vášnivou diskusi mezi odpůrci a příznivci reklamy.