Pro pokračování v přípravách na asfaltovou zpevněnou dráhu na henčovském letišti hlasovalo celkem patnáct zastupitelů, proti jich bylo jedenáct a dalších sedm členů zastupitelstva 
se hlasování zdrželo.
„Předpokládám, že se 
k tomu po doplnění za 
určitých okolností vrátíme," okomentoval výsledek hlasování primátor Rudolf Chloupek (ČSSD).

Zastupitelé totiž kritizovali především nepřipravenost projektu. Mezi nimi byl i koaliční zastupitel David Beke (ODS). „Uvědomuji si, že zpevněná dráha je pro krajské město důležitá, ale bohužel těch otázníků je pro mě stále moc. Musíme říct, co bude se stávajícími objekty, jak to bude s nájemným a tak dále, a je nutné předložit kvalitní materiál," vyjádřil se Beke.

Proti byl i nový člen jihlavského zastupitelstva Miroslav Tomanec (Forum Jihlava) „Měla by tady být jasná vize," řekl Tomanec. Dráha není součástí jihlavské koaliční dohody.

Podle dříve uzavřených dohod by se město mělo na výstavbě zpevněné dráhy na henčovském letišti podílet třiceti miliony korun. Stejnou částku už odsouhlasil
i Kraj Vysočina. O další provoz na letišti by se podle smluv mělo postarat město. Pokud ale jihlavské zastupitelstvo výstavbu dráhy nestihne odsouhlasit v tomto roce, je možné, že o třicet milionů od kraje přijde. Letos se totiž konají krajské volby a nové krajské zastupitelstvo nemusí tento projekt podpořit. Platnost smluv končí v tomto roce.

Proti modernizaci letiště jsou také lidé, kteří bydlí 
v jeho okolí, tedy lidé z Měšína, Velkého Beranova
a z jihlavských částí Heroltice a Henčov. Sestavili petici proti dráze, která čítá 500 podpisů. „Není pochyb o tom, že dostavba zpevněné dráhy na letišti Jihlava zasáhne výrazným způsobem do životního prostředí v nejbližších obcích a bude mít nezanedbatelný negativní vliv na zdraví jejich obyvatel. Zásadně nesouhlasíme s tím, že v tomto konkrétním případě mají občané nést zdravotní 
a bezpečnostní rizika spojená s dostavbou zpevněné dráhy," stojí v petici, jejímž iniciátorem je Martin Švec.

Nová asfaltová dráha 
v Henčově by měla být dlouhá 1 200 metrů. Počáteční investice, tedy zpevněná dráha s přípravou na osvětlení a odvodnění, je asi 60 milionů korun.