Omezení autobusových spojů souviselo s nedávnou expanzí firmy do vlakové dopravy. „Jsme jediný dopravce, který na tuto trasu nasazuje vlaky i autobusy a tuto změnu jsme předem avizovali. Vlak nabízí více míst a je také rychlejší,“ vysvětlil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Autobusové spoje, které se v lednu rušily, byly pouze ty, které do Jihlavy nezajížděly. RegioJet při změnách uváděl, že upravený jízdní řád bude platit do konce března a pak se může opět změnit. Případné korekce možná spoje z Jihlavy a do Jihlavy postihne, ale nemělo by jít o rušení. „O změnách v počtu spojů do budoucna neuvažujeme. Může ale dojít ke změně v některých časech odjezdů z Jihlavy, které upravujeme dle přání cestujících,“ potvrdil Ondrůj.

Změny se nechystají ani z důvodu konkurence zelených autobusů. „FlixBus nám cestující neodebírá. Je ale pravda, že jezdí za podnákladovou cenu, kde jde spíše o nekalou soutěž než o marketingovou akci,“ řekl Ondrůj na adresu konkurence.

Vedle těchto dvou dopravců a Českých drah jezdí do Prahy také Tredos, ICOM transport, Znojemská dopravní společnost – Psota,Interbus Praha, Trado-bus nebo Arriva City. Do Brna pak kromě vlaku mohou cestující z Jihlavy jet autobusy RegioJet, ICOM transport a Tourbus.

Ilustrační foto.
Dálnice z Jihlavy do Měřína bude nejspíše několik měsíců bez poplatku