Kauza se nejvíc dotýká rodiny Dymákových, kterým před domem kvůli stavbě blízké truhlárny vznikla křižovatka, která tam podle nich původně vůbec být neměla. Podle starosty jde o místo z pohledu dopravy nebezpečné a navrhl, aby před domem živnostníků byla umístěna značka zákaz zastavení. Pro rodinu by to ale znamenalo naprosto zásadní zásah do jejich každodenních potřeb.

„Navíc bychom byli jediní v celé obci, kteří by před domem takovou značku měli, přestože nejde o nijak frekventované místo,“ namítá Olga Dymáková a dodává, že se jim tím starosta mstí, protože upozornili na některé problémy v obci.

„Není to pravda,“ odmítl to už dříve starosta Venhauer.

Chotěbořský odpor dopravy už loni v zimě udělal kompromis a rozhodl o umístění značky zákaz stání. Jenže proti tomu se ohradili jak Dymákovi, tak i starosta. Případem se proto museli zabývat na kraji a ti věc vrátili chotěbořským úředníkům k novému projednání. Minulý týden padl nový návrh na úpravu značení. Značky zákaz zastavení ani stání s nimi ale nepočítá. Strany mají nyní třicet dnů na podání námitek. Už teď je ale jasné, že se věcí budou muset znovu zabývat na kraji.

„Starosta Libice nad Doubravou nám tento týden poslal stanovisko, v němž rezolutně s naším návrhem nesouhlasí a trvá na svém původním návrhu a umístění značky zákaz zastavení. S největší pravděpodobností vše opět skončí na kraji, který nám řekl, že pokud to pan starosta tak chce, proč hledat ne,“ uvedl pro Deník vedoucí odboru dopravy v Chotěboři Pavel Málek.

Podle Dymákových je to jednoznačný důkaz toho, jak je starosta neústupný. „S návrhem na umístění značek, byť v něm není zákaz zastavení, máme stále problém, protože tam křižovatka vůbec vzniknout neměla a kvůli tomu teď z garáže vyjíždíme rovnou do křižovatky,“ říká Olga Dymáková. Za pravdu ji dali nezávislí odborníci.

„Křížení v daném místě je špatně řešené. Obec by měla jednat v zájmu svých občanů,“ řekl Igora Siroty z Ústředního automotoklubu.

Původní návrh na úpravu značení se žádnými značkami zákaz zastavení či stání nepočítal. Podle Dymákových je to pouze výmysl starosty. Ten namítá, že požadavek vzešel od úřadů.

„Vyřešení značení v daném místě je důležité proto, aby nám stavební úřad zkolaudoval postavenou silnici,“ uvedl v prosinci starosta a odmítl, že by to mělo být z nějakého jiného důvodu.

Žádost na odpor dopravy ale jako první poslal starosta. Policie to sice doporučila, ale podle vyjádření krajské policejní mluvčí Dany Čírtkové nejde o dogma. „Je na správním orgánu, jak rozhodne,“ uvedla Čírtková.

Chotěbořští úředníci už dříve řekli, že jde spíše o sousedský spor a zákaz stání či zastavení nedoporučí. Jediný, kdo se nyní snaží na omezující značení tlačit, je starosta Venhauer.

„Co mě k tomu vedlo jsem sdělil. Ať si to vyřeší úřady. Já se k tomu nebudu víc vyjadřovat,“ reagoval Venhauer, který nechal s předstihem instalovat patky pro značky, které se ale mohou stát nebezpečnou překážkou například pro cyklisty.

„Do jedné patky málem narazilo malé dítě na kole. Kdyby ho otec na poslední chvíli nevaroval, nevím, jak by to dopadlo,“ upozornila Olga Dymáková.