„Nikdy jsem nepomýšlel na metu nejvyšší. Říkal jsem si: Je lepší být dobrý na Moravě, než průměrný  v Praze,“ vzpomínal na své začátky Igor Bareš a absolvent brněnské JAMU. Jenže prorazil: dlouhé léta působil v Národním divadle v Praze, nyní je jeho domovskou scénou Divadlo na Vinohradech.

Vyprávěl také o seriálu Horákovi, který sice profesně nepatří mezi nejelitnější tuzemskou produkci, přesto se dodnes těší velké oblibě diváků. „Když jsem si četl scénář a v něm bylo například, že mám potkat prezidenta, tehdy Klause, tak si říkal, to je nějaký blbý, podivně stylizovaný. Ale nakonec mne to bavilo,“ připomenul Bareš, jež je velkým propagátorem mluveného slova.

V talkshow Deník s nadhledem se představili fotbalisté David Rozehnal a Filip Uriča
Deník s nadhledem: O hloupých fotbalistech má reprezentant Rozehnal jasno

Tedy například rozhlasových her či audioknih. Už z toho důvodu, že v ní posluchač musí více zapojit fantazii, na rozdíl od stejného díla zpracovaného jako film či inscenaci.

Druhým hostem byl ředitel Moravského divadla v Olomouci David Gerneš.  Ten hovořil například o stávající návštěvnosti divadel, která je svým způsobem na vážkách a kulturní svatostánky pro své rozpočty jen docela těžko odhadují, kolik nakonec přijde diváků.

„Na rozdíl od roku 2020, kdy se chodilo prakticky na všechno,“ doplnil Gerneš. Rád tak vzpomínal i na chvíle, kdy seděli s ekonomkou divadla nad čísly s tržeb a s trochou nadsázky si říkali, co s tolika penězi budou dělat.