Firma AŽD Praha, která bude minimálně třicetimilionovou rekonstrukci nádražní budovy provádět, podepsala počátkem letošního roku smlouvu s Českými drahami.

Nabídka služeb se zvětší

Zásadní změnou bude přemístění současných pokladen na pravou stranu budovy, bezprostředně za vstup do haly. „Vzhledem k nárůstu počtu cestujících vlivem integrace autobusové dopravy je třeba uvolnit centrální část budovy,“ upozorňuje Sandra Gosmanová, mluvčí AŽD Praha. Tím se prostor rozroste až na 700 čtverečních metrů. S komerčními plochami je počítáno i v patře vlakového nádraží. „Slibujeme si od toho vytvoření příjemného prostředí nejen pro cestování, ale i trávení volného času,“ říká mluvčí.

Z vlaku do autobusu

Radnice okamžitě zareagovala na sousedství autobusového terminálu a nádražní budovy. Využije některé nádražní prostory i pro terminál. „Místo večerky se plánuje buscentrum, zázemí pro řidiče autobusů pak budou vedle současného 5. nástupiště,“ nastiňuje plány města místostarosta Čeněk Jůzl. AŽD s tím počítá. „Původní dohodu s městem a ČD chceme dodržet,“ podotýká Gosmanová.

Plánuje se i přímé propojení současné nádražní budovy s budoucím autobusovým terminálem. Cestující by pak mohl „suchou nohou“ přestoupit z vlaku do autobusu. „Propojení je v plánu. Jsme připraveni vyjít městu vstříc, v současné době probíhají jednání,“ potvrdila Gosmanová. Kompletní revitalizace nádraží musí být dokončena do pěti let od podpisu smlouvy. Práce budou rozděleny na 4 etapy.