Úsek místní dobře znají. Je nebezpečný a úzký, plný zatáček. Často se tam potkávají kamiony směřující od nebo na dálniční exit u Humpolce.

„Dlouho jsme bojovali, aby se se silnicí něco udělalo. Vždyť tam jezdily i sanitky, které se nemohly dostat k pacientovi dřív než za 40 minut,“ řekl místostarosta Ledče Jaroslav Doležal. Na silnici už byly jednou před pár lety peníze ve státním rozpočtu, ale pak záhadně zmizely. „Silnice je součástí páteřní sítě kraje Vysočina. S dodavatelem stavby je uzavřena smlouva na zhruba 22 milionů korun, které půjdou z fondů Evropské unie,“ informovala Hana Strnadová z majetkového odboru kraje.

Silnice, která povede před Vilémovicemi zcela novou trasou, však přinese na pár měsíců lidem kolem ní starosti. „Nebudou jezdit autobusy ze Světlé do Ledče, objízdná trasa povede přes Pavlov. Všechny naše místní části kolem silnice mají přístup na vlak, ale uvědomujeme si, že hlavně pro starší občany to bude obtížné jím cestovat,“ dodal místostarosta Světlé Josef Böhm. Pouze jednou denně, ráno po čtvrté hodině, projede Březinkou, Leštinkou a Mrzkovicemi autobus, který doveze lidi do světelských skláren.

„Mrzkovic se uzavírka podle mého tolik nedotkne, většina lidí jezdí spíše do Světlé, kam máme blíž,“ vysvětlil předseda osadního výboru Jiří Říha. „Budeme teď do Brodu muset jezdit přes Ostrov. Je to trochu zajížďka, ale nedá se nic dělat. Nová silnice by měla být ovšem bezpečnější, širší a s méně zatáčkami,“ těší se Eliška Bělohradská z Vilémovic.

Světelská radnice se snaží pomoci, jak to jde. „Přišli za mnou rodiče malých dětí z Leštinky, kteří brzy ráno odjíždí do práce a nechtějí pouštět děti samotné na vlak. Bude tedy pro ně každé ráno jezdit radniční auto. Zkoušeli jsme sehnat mikrobus, ale zatím se nám to nepodařilo,“ dodal Böhm.