V úvahu přichází jak ZŠ Štáflova, tak Nuselská nebo Sady. Další variantou podle radnice je sloučení Nuselské a Wolkerovky.

„Nechápu, proč Konečná hraje v optimalizaci školství hlavní roli,“ podivuje se Jitka Ondráčková, maminka třináctiletých čtyřčat Lenky, Lucky, Štěpána a Davida. Dvě z dětí chodí do specializovaných tříd, které by se podle některých informací mohly od září přesunout do ZŠ Nuselská. Děti z běžných tříd by pak postupně přecházely asi do ZŠ Štáflova. Konečné rozhodnutí mají ovšem v rukou zastupitelé.

Nemusí téměř přecházet silnice

„V žádném případě já ani další rodiče dětí ve specializovaných třídách nechceme, aby nám chodily ze Žižkova až do Nuselské. Navíc hodně dětí jezdí do těchto tříd i z okolních obcí a představte si, že budou z nového autobusového terminálu chodit až na druhý konec města. Na Žižkově přitom nemusí přejít jedinou frekventovanou ulici,“ argumentuje dál Ondráčková.

Podle jejích slov mají Lucka, Lenka, Štěpán a David na Konečné velmi dobré zázemí, škola má dobrou atmosféru, děti nejsou stresované, nesetkávají se se šikanou a učí se v klidném prostředí.

Že by nemuselo být roztržení kolektivů pro některé děti dobré, připouští i dětský psycholog Petr Moravec. „Každá změna je nesena těžce, změní se atmosféra školy, spolužáci. Pokud už je nutné ke sloučení přistoupit, měli by učitelé zjistit struktury vztahů ve třídách a nerozdělovat zbytečně kamarády. Děti by neměly mít pocit, že nikoho nezajímají, dospělí by s nimi měli jednat na rovinu,“ řekl včera.

Podle něj je pro děti tohoto věku právě škola a vztahy v ní důležitější, rodiče se dostávají do pozadí. „Velká změna může být pro děti traumatizující a otázkou je, zda si z ní dokáží něco vzít, zda je posílí,“ dodal. Doporučil také, aby nové třídy vyjely po prázdninách pár dní mimo školu, kde by pedagog cíleně stmeloval kolektiv.

Související článek najdete ZDE.