Výrobci nápojů sčítají zisky, opalovací krémy mizí z regálů

„V posledních dnech jsme zaznamenali až padesátiprocentní nárůst produkce,“ pochvaloval si jednatel společnosti SodoDuo v Nové Vsi u Chotěboře Vladimír Kubát. Společnost se specializuje na výrobu sladkých limonád různých druhů.

„Nedá se říci, které značky zákazníkům chutnají víc. Když je teplo, jako v posledních dnech, odbyt ale výrazně stoupá,“ upřesnil Kubát.

Jeho slova potvrdili i prodavači v samoobsluze v centru Havlíčkova Brodu. O nápoje všeho druhu byl v posledních dnech značný zájem. Zákazníci dávali přednost spíš lehčím, méně slazeným nápojům s jemnou příchutí.

Na své si přišli i příznivci opalování. „Zájem o opalovací krémy výrazně narůstá,“ potvrdil drogista Leoš Hlaváček z Havlíčkova Brodu. Podle jeho zkušeností si ale zákazníci začali brát zřejmě k srdci varování lékařů před rakovinou kůže. Při koupi opalovacích krémů už nehledí jen na cenu, ale také na ochranný faktor.

„Krémy s vysokým ochranným faktorem si kupují i ti, co tráví dovolenou v tuzemsku. Čím vyšší faktor, tím je samozřejmě krém dražší,“ upozornil drogista. Například krém s ochranným faktorem 50, který kupují především rodiče pro malé děti, stojí přes 300 korun. Existují však i vysoce ochranné přípravky pro citlivou pokožku za 600 korun.