Ve středu 27. června to přislíbil Miroslav Kozák, finanční ředitel společnosti Automatizace železniční dopravy Praha (AŽD), která v lednu vyhrála konkurz na třicetiletý pronájem haly. Na oplátku provede její rekonstrukci. Již se začíná s pracemi na střeše objektu.
Projekt přeměny haly je do jisté míry spojen s budováním nového autobusového nádraží. Představitelé města věří, že integrace vlakové a autobusové dopravy přinese větší pohodlí a snadnější přestupování. Řidiči autobusů naleznou v budově odpočinkovou místnost i nocleh. Vznikne terminál společný pro oba typy dopravy.
Autobusové jízdenky se nadále budou prodávat u řidiče, v hale si ale bude možno vyřídit třeba průkazky na slevy v autobusech. Příští rok mají být odstraněny stávající pokladny uprostřed prostranství haly a v letech 2009 až 2010 budou v prvním patře otevřeny komerční prostory, přístupné novým schodištěm a výtahem.
„Rekonstrukce způsobí dočasné potíže, například vyšší prašnost. Na jejím konci však budeme mít nádraží mnohem hezčí a lépe vyhovující potřebám cestujících,“ vyjádřila se přednostka železniční stanice Lenka Horáková.
Investice do haly se AŽD vrátí díky pronájmu prostor v hale třetím subjektům. Zájem je podle Kozáka veliký.
„Chtěli bychom spolupracovat hlavně s dlouhodobými pronajímateli. Rádi jim vyjdeme vstříc a upravíme prostory podle jejich potřeb,“ informuje Kozák. Ujišťuje také, že nádraží nebude hostit herny nebo zastavárny.
„Nechceme, aby tam sídlily takové podniky, neboť by to mohlo odrazovat třeba pronajímatele z řad finančních institucí,“ řekl. Podle Aleše Ondrůje z ředitelství ČD devadesát procent cestujících chce, aby na nádražích byly rozmanité komerční a finanční služby k dispozici.