„Hitem je i plastelína, ke které se dodávají plastové oči a nožičky, takže z ní lze tvořit nejrůznější příšery,“ sdělila prodavačka z hračkářství na Smetanově náměstí Jitka Kocmanová. Podle prodejců je dnes běžné, že rodiče se při nákupu hraček řídí přáním dětí, jejichž požadavky jsou ovlivněné právě tím, co momentálně letí v televizi. „Když zahlédnu reklamu na novou hračku, hned vím, že se po ní lidé budou druhý den ptát,“ potvrdila Kocmanová.

Dětská psychiatrička Milada Radosová k tomu říká: „Naslouchat přáním dítěte je správné. Rodič však musí být uvážlivý a ponechat si v rozhodování poslední slovo.“ V budoucnu podle ní mohou být problémem rostoucí rozdíly mezi dětmi z chudých a bohatých rodin.

„Pokud však má dítě dobré citové zázemí v rodině, nemělo by trpět tím, že nevlastní módní hračku,“ ujišťuje psychiatrička Radosová.