„Mezi ty hlavní patří regionální původ, záruka kvality nebo ekologické podmínky,“ řekla Deníku náměstkyně hejtmana pro oblast regionálního rozvoje Marie Černá.

Cílem projektu regionální značky je podpořit cestovní ruch a zviditelnit místní produkty. Se zaváděním značky na trh bude kraji Vysočina pomáhat Regionální environmentální centrum.

Zvýšení poptávky

„Značka bude mít pro region přínos v několika oblastech. Těmi hlavními jsou zejména podpora ekonomiky regionu nebo zlepšení spolupráce mezi krajem a obcemi. Samozřejmě že i samotní výrobci pocítí ekonomický přínos. Zkušenosti z jiných regionů, kde značka funguje, potvrzují, že se jim zvýšil odbyt,“ sdělila manažerka projektu Iva Dyková.

Podobně smýšlí i náměstkyně hejtmana Černá. „Bude to atraktivní pro turisty. Tedy půjde o značku, kterou budou vyhledávat cizinci, jak tomu je v regionech, kde projekt běží. Zaručí kvalitu a zvýší poptávku,“ připojila se náměstkyně Černá.

Již v průběhu září bude založena společnost, která bude udělovat podnikatelům certifikaci. Podle Černé by první certifikace mohly být uděleny po novém roce. Ve stejné době se povede diskuse o názvu značky či podobě loga.

Svou regionální značku již mají Krkonoše, Beskydy, Orlické hory, Moravský kras a Šumava. Vysočina je však jedinou oblastí, kdy vrchovina pokrývá celý kraj. Projekt regionální značky tedy bude na Vysočině unikátní.