„Zbývá zasypat spáry v chodnících, dosít trávu, kde se nechytla, a dokončit ostatní terénní úpravy,“ řekl místostarosta Libor Honzárek. Termín spuštění terminálu do provozu je zatím stanoven na 9. prosince. Tento den totiž začnou platit také nové jízdní řády. Autobusy budou tedy od tohoto data začínat a končit své trasy u vlakového nádraží.

Už chybí jen terénní úpravy

V současné době se také dokončují nástupní ostrůvky ve městě, aby cestující nemuseli až k terminálu. Umístěny budou u KD Ostrov na Žižkově, u Východočeské energetiky v Humpolecké, v Masarykově proti katastrálnímu úřadu a u Výzkumného ústavu bramborářského v Chotěbořské.

Do té doby by mělo být také hotové propojení autobusového a vlakového nádraží tubusem.

Řidiče ovšem na podzim ještě čekají v lokalitě terminálu dopravní galeje. Opravovat se totiž má jak ulice Bělohradská, tak 5. května, tedy hlavní tepny vedoucí k nádraží a Kauflandu. „Oprava ulice 5. května bezprostředně souvisí s výstavbou terminálu a bude realizována nákladem 4, 428 milionu korun na podzim. Snažíme se, aby byla do otevření terminálu hotová,“ řekl místostarosta.

Jenže v září má začít i oprava Bělohradské ulice vedoucí ke Kauflandu. Investory jsou společně kraj a město, které se bude podílet na opravě části ulice sloužící především k parkování. Hotová má být také před otevřením terminálu. Obě ulice uzavřít na jednou není možné.

„Dopravní záležitost bude komplikovaná, pokud uzavřeme ulici 5. května, musí být objížďka řešena již přes terminál. Řidiči budou mít v této lokalitě situaci pár týdnů složitou, ale výsledkem bude moderní autobusové nádraží i opravené komunikace, které k němu vedou,“ dodal Honzárek. Soutěž na dodavatele opravy této ulice vyhrála firma Skanska, která je i hlavním dodavatelem terminálu.