„Každý obyvatel Vysočiny vytřídí v průměru více, než je celorepublikový průměr na hlavu,“ uvedla Jana Krčmářová ze společnosti EKO–KOM, jež je partnerem letošní recyklační kampaně.
Přesto se dají města kraje rozdělit na dvě části. Jedna třídí velice dobře, druhá má ještě rezervy. „Mezi ty lépe třídící se řadí Žďár nad Sázavou, Havlíčkův Brod či Velké Meziříčí. Hůře se již třídí v Jihlavě, Třebíči a Pelhřimově,“ přiblížila Krčmářová a dodala: „Je to tím, že například Žďár začal třídit počátkem 90. let, Třebíč teprve před čtyřmi roky. Nutno však dodat, že meziroční nárůst tříděného odpadu na obyvatele v Třebíčí výrazně roste, ve Žďáře v podstatě už nemá kam růst.“
Letošní kampaň je zaměřená především na žáky základních škol. „V rámci kampaně se uskuteční akce pro veřejnost na náměstích. Je třeba začít s výchovou nové generace, aby brala třídění jako běžnou součást života,“ řekl Milan Tomík z realizující agentury FI Konsult.
Pro nejmenší tak budou připraveny meziškolské soutěže nebo divadelní představení. "V Jihlavě a Třebíči také budou jezdit vozy MHD, které budou nabádat občany ke třídění.
Nově se do projektu zapojila i organizace ASEKOL, která svou činnost zaměřuje na zpětný odběr elektrozařízení. „Vysočina se v této oblasti pohybuje kolem republikového průměru,“ uvedla Hana Vogelová ze zmíněné společnosti. Kampaň na Vysočině vyjde na 1,8 milionu korun. Kraj je v ní koordinátorem a finančně se nezapojil.