Agentura na podporu exportu CzechTrade eviduje nárůst zájmu krajských podniků

„Zatím nevím o firmě z Vysočiny, která by úspěšně v této lokalitě působila. To je o důvod víc, proč místním firmám pomoci,“ řekl Deníku Zavadil. „Zájem o export do Spojených arabských emirátů projevilo celkem osm firem z kraje. Je to nová a exotická oblast.

Zájem je tedy velký,“ uvedl regionální exportní manažer pro Vysočinu Ivan Kameník. Jednou ze společností, která zvažuje svůj vstup na arabský trh, je Profil Nábytek z Humpolce. Ta již úspěšně exportuje do zemí Beneluxu, Německa, ale také Anglie.

Stavebnictví je šance pro firmy

„Zaměřujeme se na vybavování interiérů do zdravotnictví. Další segment je vybavování hotelovým a kancelářským nábytkem,“ uvedl ředitel společnosti František Čermák a dodal:

„Uvažujeme o vstupu na trh do Spojených arabských emirátů. Jsme ve fázi rozhodování, zda vstoupíme a kdy vstoupíme. Chceme trh zmapovat a zjistit, zda máme prostor prosadit se.

„Českým exportérům nabízíme pomoc při hledání potencionálních zákazníků a pomoc při obchodních jednáních s tím, že se snažíme minimalizovat jejich náklady,“ doplnil ředitel Zavadil.

Dále však upozornil na rozdílnost mezikulturního prostředí.

„Cena práce, tedy mzda, je dražší. Musí se však porovnávat s celou cenovou hladinou. Daleko vyšší jsou i nájmy bytů a kanceláří. Exportéři naopak mohou počítat s vyššími cenami za produkty,“ zakončil Zavadil.