Provozovatelem nového autobusového nádraží se stanou brodské technické služby
„Po všech debatách a konzultacích s dalšími městy jsme v radě rozhodli, že terminál budou provozovat naše technické služby. Mají zkušenosti s městskou hromadnou dopravou, tato varianta se nám jeví jako nejvýhodnější,“ vysvětlil místostarosta Čeněk Jůzl. Stávající autobusové nádraží provozuje firma ČSAD BUS Chrudim.
Dopravci platí za vjezd
Provozování terminálu vlastními silami prostřednictvím technických služeb by městu mělo pomoci splnit i podmínku poskytnutí dotace z Evropské unie – vytvoření nových pracovních míst. V informačním centru mají získat práci dvě pracovnice, další místo se vytvoří pro údržbáře terminálu.
Stavba terminálu je už téměř hotová, dokončuje se výstavba informačního centra pro cestující obou doprav, zázemí pro řidiče a venkovní i vnitřní panely pro informování o odjezdech autobusů i vlaků. |
Kromě toho si ovšem město slibuje i finanční injekci do vlastního rozpočtu. „Jde o lukrativní záležitost. Dopravci, kteří vjíždí na nádraží, platí poplatky. V současnosti počítáme, jaké náklady a jak velký zisk můžeme očekávat. Víc budeme vědět na konci roku,“ dodal Jůzl s tím, že poplatek za vjezd autobusu se pohybuje kolem 45 korun, u dálkových autobusů kolem 60 korun.
Smlouvy s asi čtyřmi dopravci by měli být uzavřeny do konce listopadu. O částkách se ještě bude jednat.
„Pokud by se vlastní provozování terminálu ukázalo jako nevýhodné, můžeme ho nabídnout k pronájmu a vypsat výběrové řízení,“ doplnila starostka Jana Fischerová.
Stavba terminálu je už téměř hotová, dokončuje se výstavba informačního centra pro cestující obou doprav, zázemí pro řidiče a venkovní i vnitřní panely pro informování o odjezdech autobusů i vlaků.
Další úpravy vlakového nádraží jsou však už v režii Českých drah.
Rada města v tomto týdnu odsouhlasila smlouvu o závěrečném auditu, který má zjistit, zda byla výstavba po všech stránkách v pořádku.
Audit je také jednou z podmínek získání příspěvku z evropských peněz. Celkové náklady dělají asi 80 milionů korun, Evropská unie zaplatí zhruba padesát milionů.